WooDoo Creative Commons License 2021.04.05 0 0 48776

Ezt a projektet már megcsináltam vagy 8 éve, még videót is raktam fel róla. 

A középső tengelyt nem nagy kunszt kivezetni, le kell sajtolni a kis fogaskereket a tengelyről, és zsugorkötéssel rátenni az új tengelyre. Valahol még megvan az az irányváltó, aminek ki van vezetve a középső tengelye. Jobb új tengelyt esztergáltatni, mert akkor tudod használni az erdeti km óra lehajtást. Szimmering sem kell, elég egy dupla gumi porvédős csapágy, azon sem jön ki az olaj.

 

 

Anno én egy 2,2 kW-os3F IMI motort építettem az Aixamba, egy 2,2 kW-os Yaskawa V1000 frekiváltóval. Az akkupakk 24 db 17Ah-s AGM akku volt sorbakötve. Kb. egy hónapig tartott, mire sikerült úgy felprogramozni, hogy feljöjjön a mélygarázsból, de utána gond nélkül mentünk vel 10e km-t. A 2,2-es motor/frekiváltó nem volt elég a dinamikus közlekedéshez, nem volt kellems egy zsúfolt körforgalomba besorolni. Vettem utána egy 7,5 kW-os Fuji Frenic frekiváltót, ami 14 kW-ig terhelhető, vettem hozzá egy 5,5 kW-os 100Hz-es spéci motort, de aztán kifulladt a projekt, mett az akkukat átraktam egy fagyiskocsiba, a LiFePO4 cellákra meg sajnáltam a pénzt. Időközben lettek megfizethető áron bontott elektromos autó akkuk, de az alkalmazottakat nem akartam a 300V DC közelébe engedni, ezért inkább 48-72V-os hajtásokat építettem a fagyiskocsikba. A spéci 100Hz-es motor, és a Fuji frekiváltó meg porosodik a polcon. 120e Ft-ért meghirdettem 1x, de csak külön külön volt rájuk érdeklődés, szerintem meg ez egyben érték.

 

Gondolkodtam rajta, hogy saját használatra összerakhatnám a hajtást, most már nem kerülne sokba az akku, de nem volt hozzá megfelelő donorom, utána meg vettem egy gyári elektromos Ligiert, amiben olyan extrák is vannak, mint a fűtés, azzal azért sokkal kellemesebb volt a télen furikázni, mint anno a fűtés nélküli az Aixammal.

 

Van most egy új projekt, egy gyári elektromos Piaggio Porter billencset építek át flatbed pickupnak, abban 10 kW-os motor van gyárilag, de már szereztem hozzá egy 30kW-os AC motort, amivel meg fog táltosodni. Ha megkapja a magyar rendszámot, kicserélem a motort, a 10 kW-os sepex meg eladó lesz, egy mopeautót repítene, azt tuti.

Előzmény: kiggyo (48747)