![](https://img.index.hu/imgfrm/3/0/5/1/THM_0016553051.jpg)
Hát, mi oda Floridsdorfból vettünk mozdonyt, az újjáépített, és kicsit megváltoztatott vonalvezetésű pályára
SLM / BBC vonatok kerültek, kemény három darab, ČSD EMU 29.0 / SSK 405.95 osztályjelzéssel. Svájcot nem zavarta, hogy csak ennyi kell, igaz, a Rigi-fogasokra is ezeket gyártották.
A világ tudomásul kellett vegye, hogy Svájc fogaskerekű-nagyhatalom, ők pedig azt, hogy ez egy kicsi, de jól fizető szegmense a piacnak.
![](https://img.index.hu/imgfrm/3/0/8/0/THM_0016553080.jpg)
Brazíliában, a Corcovado-vasúton ugyanígy SLM-szerelvények járnak, háromfázisú váltakozó árammal, de, ha a régebbieket megnézzük, a mi számunkra az SLM-Oerlikon He 2/2 mozdonyoknak elég ismerős a formája.
A Transandino Kitson-gőzöse mellett a villanymozdony megint csak svájci, csak hát azt a vonalat hagyták, hogy megegyék a farkasok, meg az időjárás.
Hm... régi, de most jutott eszembe:
Az Úristen lent sétál a világban, és találkozik a svájcival. Mondja neki:
-Svájci, te mindig kedves emberem voltál, ha van valami kívánságod, mondhatod, és teljesítem.
-Hát, Uram, én egy tehenet kívánnék, meg egy legelőt is hozzá.
Eltelik egy-két év, az Úristen megint arra sétál, megkérdi a svájcit, hogy él mostanában.
-Köszönöm, Uram, megvan mindenem. Ad a tehén tejet bőven, nem akarod megkóstolni?
Az Úristen meg akarja, a svájci ad neki egy kannafedéllel.
-Ez nagyon finom volt, svájci, köszönöm. Kérsz-e még tőlem valamit?
-Igen, Uram. Egy frank húszat.