Ez nem összeesküvés elmélet. Ha megnézed a szívósor cikkszámát ETK-ban (nem realoem-en), legalább 15x változott, ki tudja, mikor mit módosítottak.
2010 körül izzítás hiba volt nálam, 180e km, mondtam, nézzünk már rá a láncra, szívósorra, ha már úgyis ott vagyunk.
Ha visszaolvasol, kb. 2010-re tettek meg ezek az autók akkora futásteljesítményt, hogy napi szinten zajlottak itt a fórumon a beeső csappantyúk által kinyírt motorok történetei.
Mindenki hallott ezt-azt BMW szervizektől, hogy melyik típusnál melyik gyártási naptól javították ki a szívósor hibát, de azért mindenki vakdugózott, vagy vett újat, olykor akár indokolatlanul is.
Ma már tudjuk, hogy az összes E60 szívósor csappantyú veszélyeztetett, de akkor ezt még nem tudtuk.
Nyilván nem az örök életnek tervezték ezt a szívósort, de ha a műanyag ház kapott volna a csappantyú fém tengelye köré egy bronz vagy acél perselyt, akkor a 12 perselytől 12 forinttal lett volna drágább a szívósor gyártása, és soha a büdös életben nem esett volna be semmi a motorba. Ez egy kritikus pont, ha beesik a csappantyú, motorcsere következik. Szóval ide illett volna biztonságosan rögzíteni a csappantyúkat. Sajnos a BMW minőség a 90-es években még mást jelentett még, de a 2000-es évektől nem a minőség volt a cél, hanem az, hogy költsenek a tulajok sokat a motorra, a szívósorra, a javításra, végül unják meg, és vegyenek új autót.