I.Blasius Creative Commons License 2021.03.27 0 0 1967

Ugyanez a 125 lovas motor van a Mazdákban is. Szerintem a tipikus japán olajzabálós sztori: Rosszak a lehúzógyűrűk egy idő után, kicsik a dugattyún a furatok, ezért idővel zabálja a motor az olajat, akár jó kompresszió mellett is, és nem is füstöl közben. Ugyanez volt anno pl. az 1,8-as VVTI Toyotámnál is. Lehet javítani, én meg is tettem, 2015-ben került 300 ezerbe...

 

Én 2 hónapja vettem egy 100 lovas 1,6-os C-Maxot, szerintem nem vészes, igaz, egy 100 lovas 1,4-es Ceedből ültem át, az kb. ugyanígy ment. Családi autónak elég ez, és a C-Max is elvan átlagban,- ha nem járok vele sokat dugóban- a fedkomp szerint 6,8-as. Gondolkodtam a 115 lovas 1,6-oson, de azon több a meghibásodási lehetőség, így végül maradtam ennél.

 

Amúgy asszem a 145 lovas 2 literes benzines is ún. Mazda motor, és az is eheti az olajat, mint az 1,8-as. Nem csoda, hogy a legtöbb szépnek kinéző Mazda 5-ös ára elég mélyen van, azokban is ezek a motorok vannak.

Előzmény: toda46 (1966)