Utána nézve a dolognak eddig annyit találtam , hogy a 326/2011-es kormányrendelet szövegében külső gyújtású motor , míg a 5/1990-es KÖHÉM r. B. függelékében szikragyújtású motor szerepel .
Ez gondolom fordítási eltérés is lehet ( a B. függelék "kintről" jött ) , az EU csatlakozásunk előtt a jogharmonizációs folyamat kötelezően elfogadandó tételei között szerepelt .
Külső gyújtású egy motor , ha az égésfolyamat megindításához külső energiaforrás szükséges . Ha ezt a külső energiát elvonjuk akkor a motor megáll -- az Ottó-motorok jellemző leállítási módja a gyújtás megszüntetése . Legalábbis normál üzemmódú motor ( a beizzott kokszréteggel gyújtás nélkül tovább berregő technikákat ne vegyük ide ) a szikra -- vagyis a külső energia -- elvonására rögtön leáll .
Szerencsésebb lett volna a kormányrendeletben is szikragyújtású kifejezést használni .
-----------o-------------o------------------o--------------o----------------o----------------o-------------------o-------------
326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet
Könnyű négykerekű motorkerékpárok (mopedautó), amelyek terheletlen tömege nem több 425 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek
- hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a külső gyújtású motorok esetében;
- legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 6 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy
folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 6 kW-nál elektromos motorok esetében.
-----------------------o---------------o-------------------o-------------------o----------------o---------------
B. függelék az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez350
) Ezt a Függeléket négykerekű triciklikre is alkalmazni kell, azaz négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművekre:
3a) könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) — elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét —, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és
3a1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy
3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belsőégésű motor esetében, vagy
3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében.
Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriájú háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva,