OFF
Egy picit azért fogalmazzunk pontosabban. Amikor 0 a pályafeszültség, akkor elenged a mozdonyba épített irányváltó relé, de a kapcsoló részének trükkös mechanikai kialakítása miatt (-- mint pl. egy kilincskerekes mechanizmus --), amikor megint feszültség kerül a pályara, akkor mindig az ellenkezö menetirányba kapcsolja a motort. Az egyszerübb szerkezetek csak két állapotot, elöre és hátra tudnak, a bonyolultabbak pedig egy nyugalmi helyzetet is.
A gyakorlatban úgy müködik, hogy a relé még olyan alacsony feszültségen is tartásban marad, amikor a motor már megállt, tehát lehet vele azért folyamatosan, de néha meg- megállva is egy irányba közlekedni.
Nagy hátránya ennek a rendszernek, hogy egy picit hosszabb kontakthiba hirtelen irányváltás okozhat menet közben, annak minden kellemetlen következményével.
A postwar Lionel, Marx mozdonyok mind ezt a rendszert használják. A Marx csak kétállapotú, a jobb Lionel gépek pedig háromállapotú relével lettek felszerelve. Söt a Lionel gépeken egy kapcsolóval fixálni is lehet a kiválasztott menetirányt.
Üdv! S.
ON