Üdvözlet a "klubban" :-)))
Pont így érdeklődtem én is közel 15 évvel ezelőtt - amikor lakókocsizásra adtam a fejem.
Pontokban:
1) Papírok. Igen, lényegesen olcsóbb egy rendszám és papírok nélküli lakó - mint egy rendszámos, vagy csak ideiglenesen (max. 6 hónapra) kivont lakó.
Ha valóban telepítés a cél - akkor egy fillér pluszt se fizess az élő rendszámért, mert csak a költség és a nyűg lesz vele (pl. műszaki vizsga) - amit viszont soha nem fogsz kihasználni.
Ha nagy 5 személyes valódi lakhelyben (és nem csak alvóhelyben) gondolkodol - akkor az egy (vonórúd nélkül) minimum 5,5 méteres - de inkább 6-6,5 méter hosszú lakókocsi lesz.
Ha lesznek közműveid, akkor arra bátran rákötheted a lakódat és egy valódi lakóhely lesz belőle - ami nem csak nomádkodásra jó.
2) Márkák. Szinte tökmindegy a 2000 után gyártott lakókocsiknál. Különösen igaz ez a német nyelvterület márkáinál, amelyek szinte mind a Knaus-hoz tartoznak úgy, hogy a márkaneveket megőrizték, de a cégek a Knaus-é.
Kicsit gyengébb (fapadosabb) az Adria, az angoloktól meg óvva int mindenki, egyrészt mert "rossz oldalon" van az ajtója (telepítettnél nem számít) de főleg az ottani klíma miatt, ami igencsak kikezdi a tartósságukat - de ez nem bizonyított.
3) Méret. Amit linkeltél az az - ikertengelyes az tényleg egy "derék" méretű bódé - bár (csak úgy ránézésre) ehhez egy igen bivaly autó is kell. Sík úton annyira nem, de a legkisebb emelkedőn is rendesen megfingatja a 150 lóerő alatti motort.
Erre még tedd hozzá, hogy autó+bódé meghaladja a 3500 kilót - és akkor már a C-jogsi is befigyel.
No, de ha telepíted - mindez nem számít - a szállítás meg legyen az eladó gondja.
4) Közművek. A villany nem kérdés - mert minden lakó ráköthető a vezetékes, 230 V-os hálózatra.
Van, amelyik a vezetékes vízre is, sőt, még a szürkevíz-lefolyóra is. Ha nincs ilyen előkészítés - akkor minimális vizes-barkácsolással megoldható. Egyszer kell megcsinálni.
Még vezetékes gázra is kötheted (ez már macerásabb egy kicsit) - de tudni kell, hogy minden beépített gázkészülék PB-re, vagy propánra van tervezve - tehát mindenhol fúvókát kell cserélni, ha metánra állsz át.
5) Ablakok: áltatlában minden lakó-ablak vízszintesig felnyitható - így csak a nyílás mérete szabja meg, hogy mit tolhatsz be.
6) Elősátor. Az elősátornak egyetlen mérete van csak - ez a behúzó-méret. Ezt úgy képzeld el, hogy veszel egy madzagot, az egyik végét leszegezed a talajba és elindulsz vele felfelé a behúzósínben és a bódé másik végén lefelé - egész a talajig. Ott elvágod a spárgát és megméred a hosszát. Ez a behúzóméret - eszerint kell keresni elősátrat is.
Van használtban is, de van új is a kereskedésekben - egy nagyobb, zsír-új komplett elősátor cca. 1300-1500 Euró. Mondom: újonnan.
Használtban nagy a szórás (állapottól függően) 200 ezertől- 7-800 ezerig mozognak (általában).
7) Válogatás. Arra a célra amit felvázoltál - és valóban újszerű a bódé - akkor amit linkeltél az bőven megéri az 1,6 millát. Ismétlem: ha valóban olyan, ahogy leírják.
Mobilházban egyrészt soha nem kapod meg ezt a belső színvonalat - másrészt árban köszönőviszonyban sincsenek ezzel az árral.
FONTOS:
Ezek az én magánvéleményeim - saját tapasztalat alapján.
Anno én is sok jó tanácsot kaptam tapasztaltabb kollégáktól - ezért gondoltam leírom neked az általam szerzett tapasztalatokat is.
Jó válogatást kívánok ! :-))))
..