marcellus Creative Commons License 1999.10.11 0 0 98
Hat... En nem vagyok szamitogepes hozzaerto, de aki aszondja, hogy a TS AI-je barmiben is jobb mint akarmejik masik RTS-jateke, az nem tudja mirol beszel. Jomagam, mivel nem vagyok szagerto, ugy nezem meg egy jatek intelligenciajat, hogy eloszor is a unitok viselkedeset figyelem. Azaz: ha meglovik, mit csinal, vagy ha meglovik a mellette allot/epuletet akkor mitcsinal. Szerintetek a TS-ben ijenkor mivan? Bingo! Allnak bamban, mint a segg... jo, elismerem, ott van a guard billenytuparancs, de ugye ezt el is felejti az ember, meg miafenenek kell ezt nem alap (default) unit AI-kent hasznalni? Meg ugye a mozgatas/tamadas... Miert kell az egysegeknek egyesevel kiadni az attack-ot??? Ebben semmi logika nincs. Messzirol kirepulnek az orca-im, klikk egy ellensegre, lelovik, klikkelni kell a kovetkezore es igy tovabb, mert ha nem, akkor elmennek haza a huje kopterek... Miert nincs egy sima attack parancs (hogyaszondja, gyertek ide, itt mindenkit attack, azt haza)?? Akkor nem kellene egesz jatek alatt egereszni. Es ugyanez vonatkozik a menetre is. Mer nem lehet ugy kuldeni az egysegeket, hogy kozbe lojek ma le az utjukba allo egy sz*ros ellenseges infantryt...??!! nem, ok menet kozbe nem lonek, szepen lelovetik/megsebeztetik magukat... Na ez egy 0 (NULLA!!) mesterseges intelligencia a 21. century kuszoben. Kovetkezo. A gepi ellenfel AI-jet ugy nezegetem meg, hogy a palyaszerk.-ben (ha van) csinalok egy palyat. Namost kivancsian varom, ezen hogy jatszik a gep. Mert ugye mas dolog a mission (kuldeteses jatek) mint az un. skirmish vagy custom mission. Vagyis a kuldetesekben konnyebb a dolga a gepnek, mert elore ki van talalva a viselkedese, elore programozva van a terep, esatobi. (persze nem minden, de nagyreszt) Ezek utan en arra vagyok kivancsi, mennyire tud alkalmazkodni a gepi agyacska az en altalam generalt feltetelekhez. Hat TS biza szart sem tud ijen hejzetben... Mert hard fokozaton is abbol al a nagy intelligenciaja, hogy kb. otpercenkent kuld egy kozepes csapatot libasorban. Es ugye emlekezve a fent elmondottakra, csak idoben eszre kell oket venni, es mozgas kozben megtamadni (mert ugye a huje gepi katonak a bazisra vannak "attackolva", igy menet kozben akarcsak az en huje unitjaim ok is haggyak magukat lemeszarolni...) Szal ez is egy nagy 0 (NULLA!!!!!) Meg a nagy nehezseg abban merul ki a hard-on, hogy ezerrel kuldozgeti a raketait/bombait, mittomenmijeit. Hat valoban, ez telleg egy nagyon nehez, remek gepi intelligencia... Akinek ez teccik, azt is megertem, neki valoban nehez lehet egy SC, vagy TA, vagy Warcraft... Az ijeneknek felesleges is mondanom, hogy probaljanak ki egy SC jatekot csak ugy, custom missionban, mer akkor fel kene kotni a gatyajukat. De ugyis mindegy, mert rafognak, hogy ez csak rush, es atobbi.
Na, szerintem ezzel nem nagyon lehet vitatkozni, mert asszem tenyeket irtam, cafoljon meg aki tud... Velemenyem szerint tehat ijen szempontbol teljesen idejetmult, nevetseges jatek a TS, mondjon aki amit akar, es nem tudom mit fejlesztettek a 96 os C&C-hez kepest. Ezek utan nem tom mi lehet a pozitiv benne, hisz amiket leirtam, azok szerintem egy jo strategiai jatek lenyegi osszetevoi... na csao