csapágyak csúsznak le a tengelyről, nem is lehetne másképp mivel a dobba két oldalról vannak besajtolva.
A fénykép alapján semmi akadályát nem látom annak , hogy a belső csapágy a tengelyen maradjon , kicsúszva a fékdobból -- ha mondjuk egy zégergyűrű rögzítené ( mint ahogy elől van is ) akkor megérteném .
Tucatnyi mopedautó hátulsó fékdobját vettem le az elmúlt években , jellemzően fenn szokott maradni a tengelen egy részüknél a csapágy .
És -- így visszaemlékezve a lehúzás körülményeire -- elvétve lehetett köztük olyan amit kézzel , a kerékbe kapaszkodva lehetett lehúzni . Amelyiknek kiverődött a csapágyfurata azok valóban könnyen lejöttek , de a passzentosak ... hát nem is tudom . Igaz nagyon nem is próbálgattam puszta kézzel .
Viszont akad amelyik nehezen akar lejönni . Nekem ugyan elég volt a korábbi hozzászólásban betett képen szereplő primitív kis lehúzó , de a barátom pár napja megküzdött ezzel . Arról a világoskék JDM Albiziáról van szó , amivel én tavaly nyáron Sóstóra a találkozóra elmentem -- lásd akkori képek . Barátom most le akarta húzni a fékdobokat -- hát nem jöttek . Ahelyett , hogy átjött volna kölcsönkérni a lehúzómat gyártott magának egyet ; az ő kezébe nagyobb ( talán 30x30-as ) szögvas akadt , abból csinálta - ami elhajlott , ezért hegesztenie kellett rá egy merevítő lapot , aminek a csavarjait igencsak keményen , ropogásig tépve tudta lehúzni a makrancos alkatrészt . Hogy pontosan mi akasztotta ennyire lehúzáskor a dobot -- talán a fékpofa feszült be -- nem egyértelmű .
Ez az ő fékdoblehúzója :
Ez az enyém :
Így a képek között böngészve megtaláltam az Aixam hátulsó kerékcsapágyának a méretét -- ezek szerint egyezik a JDM-mel . És a Tassoval is , viszont nem azonos a Ligier Ambrával , mert az 6006-os .