Kicsit pontatlanul fogalmaztam , mert a Netrisk tulajdonképpen nem a mopedautók biztosításának kezelésére alkalmatlan , hanem a mopedautót , mint kategóriát nem ismeri . Illetve az egyéb 4 kerekű motorkerékpárokat sem , az L7e kategória értelmezésén és annak csoportjain ( kvadok , bagik , nagy mopedautók ) se lát át .
Hogy annak idején ezzel nem boldogultak , az rendben van . De 12 évvel a 4 kerekű segédmotoros kerékpárok nyilvántartásba vételének megjelenése után ... hát az már eléggé gáz . Szerintem .
Többször jeleztem már : mopedautóra biztosítást kötni a K&H-nál kell , és lehetőleg a közvetlen honlapjukon . Vannak ezzel is érdekességek : fiatal mopedautó tulajdonosnak azt mondták az alkusz cégnél , hogy 18 évnél fiatalabb járműtulajdonos nem köthet biztosítást . Ezt azért érdekesnek tartottam , mert jogosítványa van ( lehet) a járgányra , és a tulajdonszerzésnek sincs akadálya a magyar jog szerint . Ismereteim szerint ingatlanvagyona is lehet kiskorúnak , akár többszáz milliós értékek írhatók a nevére , illetve ha netán úgy hozza a balsors akkor örökölhet is már csecsemő korában -- az más kérdés , hogy bizonyos korlátozások megjelennek a Gyámhivatalon keresztül .
Szóval azt mondták a srácnak , hogy nem köthet biztosítást , noha a járművet kizárólag ő fogja vezetni . Végigolvasva a szerződési feltételeket ilyet nem találtam a kizáró tényezők között . Azonfelül az internetes oldalukon szemrebbenés nélkül adtak ajánlatot ilyen életkorú szerződő félre is . De a dolgot az teszi okafogyottá , hogy a 20 éve alattiaktól kb. 4x-es díjat szed ; így mindenki valamelyik felmenője nevére köt szerződést . Ők is így oldották meg a dolgot .