Viszont nem jöttem rá melyik az izzítórelé és hol az indexrelé. Arra gondoltam lehet hogy az óracsoportban van?
A 400-as és 500-as Aixamekben az izzítórelé a motortérben van , az akkumulátor fölött . Gyaníthatóan a te kedvencedben az aksi már nem a motortérben lesz , hanem a fülkében az utas lába fölött-előtt . Szóval a 400-500-as járgányokban az izzítórelé a motor mögött , a kocsi jobb oldalán ( szemből állva : bal oldal) a tűzfalra felcsavarozva van . Azokban a régebbi járgányokban két relé van egymás mellett , egy nagyobb és egy kisebb . A nagyobb az izzítás , a kisebb a korábban már megénekelt leállítórendszer vezérlője .
A régebbi Aixamekben volt pár relé a műszerfal alatt -- gyaníthatóan ebben is lesz .
A kormány leszedése kényes művelet . Kedvező esetben a kormány kis rángatásra , vagy nagy (NAGYON !!! ) gyengéd gumi (GUMI !!!)kalpács ütésekre leugrik a helyéről . Ha az nem jönne össze akkor megvesszük a képen látható BETA gyártmányú (val teljes mértékben megegyező ) szerkezetet ás azzal lehúzzuk -- mert a kormány valóban kényes szerkezet , ki lehet tépni a helyéből .
És végül a tuti tipp : levesszük a (z alsó) kormányburkolatot és kicsavarjuk azt a három ( asszem torx) csavart ami a kormányt tartja . Ekkor az egész kormány az ölünkbe hullik -- mármint az Aixam mopedautó kormánya , nem kell valamiféle politikai összeesküvésre gondolni ... Szóval kitekerjük a gyárilag beragasztott torx csavart a kormánytengelyből , helyére teszünk egy hosszabb hatlapfejű csavart -- amit csak annyira tekerünk be , hogy a csavarfej jó 3-4 centire legyen a kormány felfekvési felületétől . Ekkor tegyünk rá egy dugókulcsot , abba dugjuk be a szárhosszabbítót . Fektessük a térdünkre a kormányküllőt és ekkor toldószárat axiálisan ( tengelyirányba ) megütve leugrik a kormánykerék a kúpos-ricnis tengelyről .