Bakancs4 Creative Commons License 2021.01.23 0 1 48481

Első próbaút,váltó jó lett amennyire meg tudom ítélni,bár fura hogy így kell pörgetni,gázelvételre lassul mint a fene.De,a próba út alatt elszállt az index,pedig induláskor jó volt,ellenőriztem.Mire haza értem,nem lehetett leállítani.Ma reggel nézem,nincs izzítás,hiába teker az önindító,nem indul be.  Az izzítás visszajelző sem megy.

 

A  ( dízel és variátoros) mopedautókra jellemző , hogy nagyon erős motorfékjük van -- ügyes gázkezeléssel ( "gázlábalással" ) szinte állóra lehet fékezni a járgányt . A mopedesek egy része azt se tudj ahol van a fékpedál a kocsiban , míg a mögötte ülők csak annyit érzékelnek , hogy a mopedautók többségén nem működik a féklámpa ...

 A villamos hibákhoz már nehezebb hozzászólni . A leállítás hibája is egyértelmű kontakthibára utal , ugyanis ezeknek a masináknak elég sajátos leállító rendszerük van . Üzemanyag csap nincs ( a régebbieken van mint örökség az ejtőtartályos korszakból , de nem használjuk ) és az üzemanyag útját sem zárják el mágnesszeleppel , mint pl. a Lombardni motornál . Tehát a motor állandóan kap üzemanyagot , akár áll a motor , akár jár . Ha viszont levesszük a gyújtás akkor egy áramkör ezt érzékeli és egy relét 5-6 másodpercre áram bekapcsol . Ez a relé áram alá helyezi a leállítótekercset , ami lényegében egy erős elektromágnes , ami az adagolón egy kart meghúz . Ennek hatására semennyi befecskendezés nem történik . Ezeket eredetileg bovdenes , kézzel meghúzandó megoldásra szánták , de a mopedautókban ezt a bonyolultabb és romlékonyabb , de elegánsabb megoldást tették . Olykor pofára esnek a szerencsétlen Aixam tulajdonosok : nem áll le a járgány a "gyújtás" levétele után . Legtöbben persze ekkor szembesülnek azzal a körülménnyel is , hogy egy efféle mopedautó lényegében lefullaszthatatlan . A leállításhoz be kell nyúlni a motor mögé -- a forgó ventilllátor közelében -- és kézzel megmozdítani a leállítókert . Az Aixamban a leálláshoz is áram kell . Ha a járó motorból kivesszük az aksit akor nem lehet leállítani .

A villamos hibát , mint kontakhibát meg kell keresni . Ebben konkrétan nem tudok többet segíteni , mint a 400-as biztosítéktáblának és annak szétszedésének a mikéntjét közzé teszem . Én a biztosítéktáblát be szoktam hozni a motortérből a műszerfal alá , a képeken is ott látszódik .

A gyújtáskapcsoló és a csatlakozói is ellenőrizhetők -- a gyújtáskapcsoló teljesen általános cucc , a francia kisautókban is ez van .