nazareth Creative Commons License 2021.01.21 0 1 103386

Na igen, minden a szempontokon múlik :) Nekem anno olyanok voltak az életkörülményeim, hogy nem kellett naponta szétszednem a pályát (bár megjegyzem egy RocoLine váltókörzet elég passzentos, hogy egyben betoljuk az ágy alá, ha nem szeretnénk legközelebb 0-ról építeni).

 

Továbbá helyem is volt: az egész szobát uralhattam. Nyilván a Trix (Märklin, GeoLine, satöbbi) azért használnak villamosgeometriát, amiért a villamos is: kis helyen több cucc elfér. Nálam ez nem volt annyira szempont, meg aztán nem is akartam mindjárt a vágányrendszer kiválasztásánál kilőni a hosszú kocsik futtatásának lehetőségét (ha valaki VI-os korszakban gondolkodik, számolnia kell a hosszabb H, S, L/R-kocsikkal, nem is beszélve a személykocsi-állomány 95%-áról, a villamosgeometrián ezek a kocsik egyszerűen rusnyák).

 

Illetve még egy nagyon szubjektív dolog: úgy voltam vele, ha már terepasztalom nincs (összeragasztott épületekkel, üvegmosó-fákkal pedig természetesen nem akartam teleszórni a placcot, hogy patyomkin-vasutat csináljak), legalább a vágányzat legyen korrekt. Mennyivel szebben tud pl. bekanyarogni egy gyorsvonat egy relatíve korrekt geometrián, mint egy ilyenen... De mint említettem, ez szubjektív szempont, mindenkinek mástól indul be a nyálelválasztása. Egyeseknek a korrekt vágánygeometriától, vezérléstől, másoknak a tarkabarka szerelvényektől, míg megint mások nagyítóval keresik a revíziós dátumot... :)

Előzmény: R-Cs-Cs (103383)