Bakancs4 Creative Commons License 2021.01.20 0 2 48470

Egyik henger vagy kevesebb anyagot kap. Vagy nem megfelelő időben van a befecskendezés. Ami képet mellékeltél a hozzászólásodban, én abból csak annyit látok, hogy le van véve az adagoló teteje. És hol van neki a vezérlése, amivel lehet állítani az anyag mennyiséget, vagy a befecskendezési időt?

 

A befecskendezés idejét a tömítőtalp vastagsága állítja . Ha vékonyabb tömítést teszünk bele akkor hamarabb emeli a dugattyút a bütyök és hamarabb (korábban ) történik a befecskendezés . Ha vastagabbat akkor később . Amennyiben kopik a bütyök a tengelyen akkor pedig késés lesz -- gyanúm szerint ez következett be a fehér EVO-mon , de még nem vizsgáltam meg a motort .

Az anyagmennyiséget a regulátor állítja be , ha ugyanis a motor annyira forog , hogy már nem az indítási , hanem az alapjárati fordulatszámmal jár akkor a regulátor röpsúlyai kilendülnek és ettől kedve a füstcsavar ütköztetője maximálja a befecskendezhető mennyiséget . A dízelmotorok ugyanis nagyobb dózist löknek be indításkor , mint amikor padlógázon a maxon pörögnek . A lenti táblázatban is ez látható -- ez ugyan a Lombardini gépkönyvéből származik , de az elv ugyanaz . Indító pozícióban ( position démarreur ) másfél-kétszer annyit jelöl , mint nyélgázon .

 

Az adagolóelemek egymáshoz viszonyított mennyisége ( ezt hívják szinkronizálásnak ) is állítható , ennek módja gyártmányonként eltérő . Most így kapásból a Kubotát nem tudom , mert még nem kellett állítgatnom és fotót se találok róla .  Mérni viszonylag egyszerű : valami kis mérőhengerbe fecskendeztetnek a porlasztócsúccsal és közben meghajtják az adagoló tengelyét .

 

Továbbra is tartom abbéli véleményemet , hogy nem adagolóhiba okozza a nehézkes indítást . Attól pedig óvva intek mindenkit , hogy diagnosztikai mérések ELŐTT nyúljon az adagolóhoz . Persze , valóban lehet hibája annak is , de ha konkrétan kimérésre került valami nemkívánatos helyzet akkor tekergessünk el , cseréljünk ki bármit is .

 

 

Előzmény: oljeg12 (48469)