Sziasztok hát itt nem nagy a mozgás mostanában.
Csináltam garázst a házba, 1 kocsi 2-4 motor befér meg marad némi hely bütykölni is. Közben összeszedtem az 5. gerincsérvem, de jól vagyok.
a 91es VFR mellé beújítottam egy 91 es Honda Shadow 600at, hogy ne unatkozzanak a garázsban :-)
A VFR egy régebbi kisebb esés miatt elgörbült egyik villáját egyenesíttettem, sajnos a kifli is görbe mert nem akar egyenesen állni. ez most vár rám, megint szétszedni, aztán összerakni.
A karburátorok tisztítása is esedékes lesz, mert ez a mostani szar benzin meg a lustaság (nem eresztettem le a benzint a karbikból) bekavar az alapjárati rendszerbe. ezen kívül folyadékcserék esedékesek, mindkét féknél és a kuplungnál is + hűtővíz és olaj is.
A shadow egyik karbijában a tűszelep nem zár rendesen, így tartós lassú haladásnál vagy városban fuldoklik az egyik henger. abban is ki kell cserélni 2 gumigyűrűt a hengerek közt mert könnyezik. A lábtartóival meg kell valamit csinálnom mert merevek és néha leér a kanyarban. nyáron cseréltem rajta első gumit, hát megizzasztott rendesen, régebben vagy én voltam ügyesebb vagy a szoci gumik voltak gyengébbek, de még 1x nem akarok nekiállni. A kerék belsejében volt némi rozsda azt lekezeltem, sárvédőt újra fújtam mert ronda volt. a villany rendszerén kontaktspréztem a csatlakozókat mert az irányjelzők furcsaságokat műveltek néha, az üres kijelző kapcsolót sikerült meggyógyítanom, befogtam a pöckét fúrógépbe leghajtottam mozgatta és jó lett. Azóta nem fullad le kihajtott oldaltámasz miatt. A rendszám felfogatását valaki átcsinálta, levágták a váz legvégét és valami szégyenletes megoldás, lötyög mint a kutya faxa és a RSZvilágítás kábele ezért mindig beleér a gumiba. majd valamit csinálok vele.. A tartályát elküldtem kaucsuk bevonatozásra, mert ki is volt lyukadva meg rozsdás is volt.
Az 555 Jawa Tengelyébe lett siklócsapágy csinálva úgyhogy akár össze is lehetne rakni, de mivel értéke nincs, nekem meg van elég motorom a kazánházban pihen részlegesen szétszedve, rápakolva minden féle.
A fiamnak vettünk használt kínai minimotort 40ccm, crossnak kinézőt. Pár óra használat után a gyertya legalsó menete letört, és a dugattyú meg a henger közé szorult a gyűrűknél. vettem 20 EUR-ért hengert dugattyút, megjavítottam. Kapott előre nagyobb kereket, amiatt át kellet csinálni a kipufogót mert ha lyukba hajtott vele a berugózás miatt fejreállt a gyerek motorostól, semmi baja. meg a kipufogóra csináltam festétesdobozból extra hangtompítót, csendesebb lett. Kapott rövid áttételt is, így füben is el bír indulni viszont nem megy gyorsan :-)
Valamikor pár éve beújítottam egy 350 es 639es jawát 1991es, apróért vettem, nem tudták beindítani, fordítva volt a pipa a hengereken :-) működik de a kuplungját fel kéne újítani, a csapszegek is csilingelnek rendesen, A karbijában szétrohadt a tű, azt ónnal befoltozgattam lecsiszoltam, ingyé vót, de ha nekiállnék vennék rendes tűt i, száraz helyen pihen.
Lett egy testváre is egy 250 es Jawa 559 típus, 1959es. ez is apróért lett, viszont ez kb. be van sülve, a hengerfejet levetten a dugattyút áztatgattam de nem moccan, a váltó veszi a fokozatokat, ez is száraz helyen pihen. majd egyszer valamikor foglalkozom velük.
nekiáltam egy igazi épített babetát csinálni, van benne meló rendesen, félbe maradt sajnos. nagyon át van építve...
üdv mindenkinek. Covid Van faragjatok motorokat!