WooDoo Creative Commons License 2021.01.07 -2 6 48417

Ritka amikor ennyire ellentétes a véleményünk mopedautó témában, gyanítom azért lehet, mert te nem ismered az elektromos autókat, csak videók és elfogult autós firkászok cikkei alapján alkotsz véleményt. Az nem számít, hogy volt egy elektromos Pulitok, mert az újkorában is egy hitvány konstrukció volt, nemhogy akkor, amikor lepusztult állapotban hozzátok került. Ma már teljesen máshol tart a technika, de ezt csak akkor érted meg, ha kipróbálod, vagy előítéletek nélkül beszélgetsz olyanokkal, akik elektromos autót használnak. 

 

Jó sok karaktert áldoztál rá, hogy bebizonyítsd mire nem alkalmas a Twizy, de én nem is állítottam, hogy egy autót tudna helyettesíteni. Ha kipróbáltad volna valaha, tudnád, hogy nagyon mókás kis járgány, abban mindig fülig ér a szád. Boltba nem azzal jár az ember, az nyilvánvaló, de nem is arra tervezték.

 

Városi használatra egy modern elektromos autó minden szempontból jobb, mint bármilyen belsőégésű motoros, de abban nincs igazad, hogy hosszabb utakra alkalmatlan. Van olyan ismerősöm aki Olaszországba jár rendszeresen, és azért (is) vett Teslát, mert így évente 2M Ft üzemanyag költséget spórol meg a korlátlan ingyenes gyorstöltő használattal. Neki a Budapest-Róma táv kb. 13 óra, egy diesel autóval se érsz oda sokkal hamarabb...

 

Az elektromos mopedautókat (Aixam, Ligier) azért nem hoztam példának, mert azoknál feláras a villany hajtás. A Citroen Ami lehet hogy furán néz ki, de sokkal olcsóbb, mint egy diesel motoros mopedautó. 

 

Azt nem értem miből gondolod, hogy az én Be Sun kisteherautóm kevesebb csomagot tudna szállítani, mint bármelyik mopedautó. A Be Sun megengedett össztömege 1005 kg, a hasznos teherbírása kb. 700 kg!, akkora dobozt vagy platót teszek rá, amekkorát akarok, nem is lehet egy lapon említeni az áruszállító képességeit egy Aixam csomagtartójával. A formája véleményes, ok, neked nem tetszik, de ezzel kisebbségben vagy, mert nagyon sokan jönnek oda hozzám, hogy hol lehet kapni ilyen cuki autót. Az utasér kényelméről meg csak annyit jegyeznék meg, hogy egy bottal járó ismerősöm azért szerette volna megvenni, mert ebbe kényelmesen be tud szállni, az Aixambe meg nem. 

Azt se értem, miből gondolod, hogy nem megy el ott, ahol egy Aixam, sokkal nagyobb a hasmagassága a Be Sunnak, én még vígan elmegyek egy olyan földúton, ahol az Aixam felakad.

 

Az elektromosított Aixamed csak meg fog erősíteni abban a hitedben, hogy semmire se jó az elektromos hajtás, mert azokkal a savas akukkal amit bele akarsz tenni, semmire se lesz jó, csak szívni fogsz vele állandóan. De lehetnek még gondok a kefés motorral, és az eléavult elekromechanikus, kontakthibás vezérléssel is, mint anno a Pulinál. A normális elektromos (moped) autók drágák, de azt írtad az ismerősödnek van rá pénze, Ő tudna venni olyat, amivel élvezhetné az előnyeit, és nem kellene feleslegesen szívnia. 

 

Előzmény: Bakancs4 (48415)