Kedves Babe!
Akkor mit szólsz ehhez a parafrázishoz:
a VERÉS az ember lényegi tulajdonsága, egyenes következménye emberi mivoltának. A VERÉS ezért spontán kifejezés. S ez a kifejezés akkor tökéletes, mondhatni VÉRES, amikor az alkotó maradéktalanul véghezviszi akaratát és az ALANY aláveti magát ennek és átlényegül. VERŐ az aki az ALANYOKAT a saját akarata irányában tudja megváltoztatni, kapcsolatba hozva önön gondolatvilágával.
Most egy picit komolyabban (lépésről lépésre).
Írod:
"a művészet az ember lényegi tulajdonsága, egyenes következménye emberi mivoltának."
A művészet tényleg az ember lényegi tulajdonsága, de nem következménye, hanem része emberi mivoltának.
Folytatod:
"A művészet ezért spontán kifejezés."
A művészet részben spontán, részben tudatos cselekvés. Mégpedig kis részben spontán, és nagyobb részben tudatos. Ettől függetlenül mindkettő fontos, egyiket sem lehet mellőzni. Ahogy sakkozni is csak akkor lehet, ha vannak világos és sötét bábuk is a táblán.
Folytatod:
"S ez a kifejezés akkor tökéletes, mondhatni művészi, amikor az alkotó maradéktalanul véghezviszi akaratát és az anyag aláveti magát ennek és átlényegül."
Ezzel szemben akaratunk maradéktalan érvényesítése a nekünk alávetett anyagon nem művészi, hanem egyszerű erőszakos cselekedet.
Ellenben a művészi kifejezés jellemzően tökéletlen - ezért is szolgál alapul további kísérletekhez. Művészi tevékenység közben a művész és az anyag kölcsönhatásban vannak, tehát nem pusztán az történik, amit a művész akar. Az anyag is számít. Éppen így jönnek létre különféle művészeti formák.
Folytatod:
"Művész az aki az eszközöket a saját akarata irányában tudja megváltoztatni, kapcsolatba hozva önön gondolatvilágával."
Minden tudatos cselekvés arra irányul, hogy a dolgok szándékaink szerint történjenek. Ez ugyan fontos is és hasznos is, de pusztán ezért még nem nevezném művészetnek.