Adott egy Grecav Eke Lombardini motorral. Már mióta hozzánk került problémás a töltése, mostanra a feszültségszabályzó is elfüstölt. Szóval ez mindenképpen szükséges, az érdi boltot néztük, náluk a weboldalon kapható 26-30 ezer között. Esetleg tudtok ajánlani olcsóbb beszerzési forrást, vagy inkább nem ajánlott a kisérletezés?
Másik kérdés. Azt hogyan tudnánk megállapítani, hogy a generátor töltése megfelelő-e? A motor végén a lendkerékben van a generátor ennél a típusnál. Feszültség szabályzó nélkül hány voltot kéne mérni rajta?
Hosszabb távon szükség lenne még szekunder variátorra és variátorszíjra is. Ehhez tudtok ajánlani beszerzési forrást?
A lendkerékmágneses áramtermelés valóban problémás szokott lenni , a gyárak le is álltak vele , az utóbbi időben normál generátorral hozzák ki a mopedautókat -- ez persze a régebbi kocsik tulajdonosait nem vigasztalja .
A feszültségszabályozó valamivel olcsóbb lehet külföldről rendelve :
https://mini-auto-parts.co.uk/electricite/418-regulator-5-pin-2000000019291.html
Nekem több Ligierben is csak egyenirányító volt , azokon ha rajta volt a világítás ( és az akkumulátor -- vagyis a terhelés ) akkor valahol 15 és 16 volt között állt meg a feszültség . Mielőtt bárki a kardjába dőlne a megengedettnél magasabb töltőfeszültség miatt elmondom : több éven keresztül használtam ilyen kocsikat , a NYITOTT cellás ( vagyis hagyományos ) aksik gond nélkül bírták . A zártakat valóban nem szabad ennyire túltölteni . Bár én azért se izgattam magam az akku élettartama miatt , mert mindig* valami nagyobb gépkocsiból levedlett telepet tettem bele , és azért úgysem kár .
*lehet nem vet rám jó fényt , de emlékezetem szerint Lombardini motoros mopedautóba én még soha nem vettem új akkumulátort .
Ha a csak szimplán egyenirányítós kocsiban nem kapcsoltam be a világítást akkor feszültség fölment 17 volt fölé . Az is igaz , volt olyan kocsim is amelyik kiáltott a feszszabályzóért , ugyanis égő lámpánál is 20 V-ra mászott föl fordulaton .
Hogy mennyi az üresjárati feszültség a lendkerék alól kijövő vezetéken ( ez egyébként váltóáram ) azt sosem mértem . Közel 15 évnyi kísérletezés után sikerült olyan feszszültségszabályzót készítenem ami működött is . Igaz nem dízel mopedautóban volt , hanem egy kis 3 kerekűben , de az elv azonos . Ha lesz időm foglalkozni akkor összeállítok egyet ahhoz is .
Létezik egyébként feszszabályzóból valami utángyártott kivitel , az állítólag javítható . Nekem volt egyszer olyan az egyik kocsiban , de én azon se igazodtam el . Az így néz ki :
Ami variátort és a szíjat illeti megkérdezném itt , hát akad neki :
https://auto.jofogas.hu/tolna/Mopedauto_aixam_112856728.htm