Na és akkor a kocsi...
Ez egy érdekes kocsi, már nem emlékszem a részletekre, de a fotó szerint asszimetrikus az ajtó elhelyezése és nagyobb alapterületű, mint az általam kiválasztott, csabai eredetű szegedi kocsi.
Sajnos a kocsi eredete nem ismert (még a legnagyobb kocsiguru számára sem), hogy melyik vasútnak épült és mikor és honnan került Sárospatakra? És hogy már segélykocsiként, vagy ott alakították át? A feltételezés szerint egy személyszállításra is alkalmas teherkocsi lehetett, a fékállás felől megközelíthető, fallal leválasztott "utastérrel". Most is jól látható a korábbi válaszfal maradványa.
Mivel három osztáson halad át a ferde merevítő azt hittem, hogy egy meghosszabbított Gak kocsi, de nem, annál sokkal nagyobb, magasabb. Mellette pont egy ilyen áll, így van jó összehasonlítás, a lenti képen is látszik. A teljes hossza 11,70 m, majdnem akkora mint egy Gah kocsi, a tiednél jóval nagyobb.
Az első kép a teher rész felől készült (kicsit tele van pakolva, raktárnak használják, nem segélykocsinak), háttérben az ablak. A második az "utastér" felől, mindkét képen jól látszik a válaszfal helye. A harmadikon az ajtó, az utolsón mellette a másik kocsi, aminek az átépítésének hittem.
![](https://img.index.hu/imgfrm/2/4/0/0/MED_0016372400.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/2/4/0/1/MED_0016372401.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/2/4/0/2/MED_0016372402.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/2/4/0/3/MED_0016372403.jpg)