Törölt nick Creative Commons License 2020.10.19 0 0 73062

Csak azért hozok fel példának motorfűrészt, mert amikor az ominózus darab kikerült a boltból még nemigen hallottunk kishazánkban fűkaszáról. Az év 1979 vagy  1980 volt, apósom nem emlékezett pontosan, hogy mikor került az erdészethez az a Stihl 056, amit 1989-ben kiselejteztek és ő megvett. No ez a Stihl a mai napig jó egészségnek örvend, igaz a leselejtezés után, de a használatba vétel előtt felújíttatta apósom, mint bennfentes erdészeti dolgozó a saját műhelyükben. Az első kilenc, tíz évében a fűrész nem kapott mást, mint az akkor elérhető ÁFOR benzint, olajat. Mint emlékezhetünk rá, "kiváló" minőségű volt. Aztán a gengszterváltás után ugyanez MOL-ban. Apósom a költséghatékonyság apostola volt, mindenből a legolcsóbbat. Ami nem feltétlen jelentette régebben sem a csúcsminőséget. Aztán egyik napról a másikra sajnos megörököltem a fűrészt. Talán ha kétszer vagy háromszor volt a kezemben addig. Aztán, ahogy belerágtam magam a fűrész használat, karbantartás titkaiba, jött a Stihl olaj, aztán a 100-as benzin és a jobb Stihl olaj és hozzá a Spuri. Ez utóbbit az autószerelőm javaslatára minden robbanómotoros eszközben használom. Szerintem jó. Nem csodaszer, de jó.

Soha semmiből ki nem öntöm, járatom a berzint, mert így láttam az öregtől, így szoktam meg. Sőt. Minden használat után takarítás, és teletankolás, ha kell reszelés, hogy amikor legközelebb előveszem, akkor azonnal hadrafogható legyen. Soha (lekopogom!!!) semmilyen baja nem volt amiért az üzemanyag lett volna okolható. 

Előzmény: Rőth Sándor (73061)