GyDomotor Creative Commons License 2020.10.11 0 3 66406

Tehát ott tartottam, réges-régen, hogy megvettem, kibeleztem és elgondolkodtam a felújítás irányán és nagyságán.

 

Úgy döntöttem, nagy lesz.

Teljes külső festés, kivétel az alváz. Ez meglepő lehet sokak számára, mert mindenhol azt látom, hogy festik ezt a fontos részt, de az enyémen ez horganyzott és ezt szerintem felesleges festeni, így maradt. Megrendeltem Lengyelországból a szükséges alkatrészeket, minden tömítést, a hibás törött ablakokat, fogantyúkat és sok-sok apróságot.

Ezekre várva elkezdtem cserélni a padlót, 9 mm OSB lemez, alatta pedig 5 mm parketta alátét fólia.

 

Ezután elkezdtem előkészíteni a kabint a festéshez, leszedve róla mindent, amit lehetett, ablakokat díszléceket, tető vasalatát, ajtó szerelvényeit és a világítás részeit. Ezután következett a csiszolás és csiszolás majd a csiszolás…… Egy kedves, hozzáértő kollégám, aki foglakozott autó fényezéssel, végezte a szakipar én pedig próbáltam a keze alá dolgozni.

 

 

 

 

Majd az egészet lemaszkoltuk és következett a festés.

 

 

 

Száradás után elkönyveltem, hogy érdemes volt a festés mellett dönteni, igy azért ez már egy teljesen másik kaszni. Nagyon szép lett

 

Száradás után következett egy nagyon rázós része a felújításnak, a belső szigetelés. Erre a laminált padló alá való 5,5 mm-es XPS lapot választottam, a nagyon görbe felületeket pedig a padló alá rakott alátét fóliával oldottam meg.

 

Ragasztása PUR- hab ragasztóval történ, sok mással való próbálkozás után. Nem volt egyszerű az egyenes lapokat a görbe falakra ragasztani. Jó pár nap és sok idegeskedés árán, de végül sikerült.

 

 

 

 

Láthatjátok a képeken, nem volt egy szerű!

Ezután következett a kárpitozás, ehhez egy barnás-szürke bőrszövet anyagot választottam. Ezt egy Köracoll nevű ipari kárpit ragasztóvak végeztük, amivel eredetileg a szigetelést is ragasztani akartam, de oda nem volt jó. Ide viszont tökéletesnek bizonyult. Itt szeretném megköszönni fiamnak a segítségét, a kárpit felragasztása egyedül nem ment volna!

 

 

 

Ezután következett a padló, konyharész és a majdani fürdőhelyiség falának burkolása. Erre a célra PVC padlót választottam, ragasztása a már említett Köracoll ragasztóval történt. Köszönet egy kedves kolléga és barát segítségéért, aki amúgy a későbbiekben még rengeteget segített, hogy nem egyedül kellett húzogatni az egyben felrakott padlóanyagot.

 

 

Mivel megérkeztek az alkatrészek, megkezdtem „felszerszámozni” a kocsit. Visszakerültek a lámpák, az ajtó. Felszereltem a tetőt, díszléceket, tömítőgumikat és az ablakokat is.

 

 

 

 

Ezzel a lakó időjárás álló és húzhatóvá vált. Itt tartottam egy szünetet, most is fogok!

Kicsit hosszú lett.

Innen folytatom!

Üdv Mindenkinek!