Bakancs4
2020.10.10
|
|
0 0
48206
|
A difhez tartozó fogaskerék mát nem kap erőt. A nagy fogaskerékhez tartozó párja csak forog a tengelyen.
Ha jól értem akkor ez forog el a tengelyén :
![](https://img.index.hu/imgfrm/4/1/3/9/THM_0016284139.jpg)
Ez meglepő számomra . A difi-irányváltók jellemzően három hibát szoktak produkálni :
- -- suttyomban eltűnik az olaj >>> elpusztulnak a csapágyak , esetenként a csapágyfészkek is , néha pedig a dekli oldal is kitörik
- -- elernyed a közvetítő ( középső) tengelyen a szabadon forgó fogaskerekeket elmozgás ellen rögzítő zégergyűrű >>> elgyalogolnak a tengelyen a fogaskerekek , összeakadnak , netán egyszerre kapcsol előre-és hátramenetbe a kép . Ilyenkor elnyíródnak a fogaskerekek .
- -- olykor a váltóhuzal rosszul van beállítva és ezért a hajtáshoz a kapcsolat csak részlegesen jön létre : ilyenkor terhelésnél kidobálja a sebességet és lekoptatja a kapcsolókörmöket
Természetesen a fenti hibák kombináltan is előfordulhatnak .
A fentiek szellemében meglepő , hogy közvetítőtengely hajtófogaskereke lazuljon föl . Tkp. nem sok kell neki , mert se ricni , se borda nincs , egyszerűen illesztéssel sajtolják föl a tengelyre fogaskereket . Ez ugyan adná a fellazulás lehetőségét , de ha ilyenféle fogaskerék-összeakadós foglezabálós történet van , attól ez a része nem terhelődik a hajtásláncnak . Esetleg ha menet közben akadnak össze a fogak akkor a kocsi beblokkol és ilyenkor nagy csavarónyomaték éri a csak illesztéssel felpréselt hajtáselemet . |
|