Bakancs4 Creative Commons License 2020.10.10 0 0 48206

A difhez tartozó fogaskerék mát nem kap erőt. A nagy fogaskerékhez tartozó párja csak forog a tengelyen.

 

Ha jól értem akkor ez forog el a tengelyén :

 

Ez meglepő számomra . A difi-irányváltók jellemzően három hibát szoktak produkálni :

  • -- suttyomban eltűnik az olaj >>> elpusztulnak a csapágyak , esetenként a csapágyfészkek is , néha pedig a dekli oldal is kitörik
  • -- elernyed a közvetítő ( középső) tengelyen a szabadon forgó fogaskerekeket elmozgás ellen rögzítő zégergyűrű >>> elgyalogolnak a tengelyen a fogaskerekek , összeakadnak , netán egyszerre kapcsol előre-és hátramenetbe a kép . Ilyenkor elnyíródnak a fogaskerekek .
  • -- olykor a váltóhuzal rosszul van beállítva és ezért a hajtáshoz a kapcsolat csak részlegesen jön létre : ilyenkor terhelésnél kidobálja a sebességet és lekoptatja a kapcsolókörmöket

Természetesen a fenti hibák kombináltan is előfordulhatnak .

A fentiek szellemében meglepő , hogy közvetítőtengely hajtófogaskereke lazuljon föl . Tkp. nem sok kell neki , mert se ricni , se borda nincs , egyszerűen illesztéssel sajtolják föl a tengelyre fogaskereket . Ez ugyan adná a fellazulás lehetőségét , de ha ilyenféle fogaskerék-összeakadós foglezabálós történet van , attól ez a része nem terhelődik a hajtásláncnak . Esetleg ha menet közben akadnak össze a fogak akkor a kocsi beblokkol és ilyenkor nagy csavarónyomaték éri a csak illesztéssel felpréselt hajtáselemet .