WooDoo Creative Commons License 2020.10.09 0 0 48190

Tegnap voltam az elektromos Ligier kisteherautómmal a forgalomba helyezés előtti műszaki vizsgálaton. Jól sejtettem, hogy ez lesz az első Magyarországon, így aztán csak mára lettek készen a papírok. Volt egy kis tanácstalanság, hogy pontosan hova is sorolják be, de végül L6e-BP kategóriás lett, a jármű jellegkódja pedig ZB zárt utastérrel.

Régen jártam ezen a vizsgabázison, amikor az első mopedautómat helyeztem forgalomba, ízekre szedték, pedig az egy fiatal, szép állapotban lévő Aixam 500.4-es volt. Azt éreztem, hogy azt keresik, mibe lehetne belekötni, hogy kivágják a vizsgáról. Most teljesen más volt a hangulat, sokkal barátságosabbak voltak a vizsgabiztosok, nem azt láttam rajtuk, hogy mindenáron hibát keresnének. Ennek ellenére találtak hibát, valószínűleg sokat süthette a nap a kocsi hátulját, mert az index és ködlámpa is szinte fehéren világított. De tök rendesek voltak, azt mondták, majd cseréljem ki az izzókat sárgára ill. pirosra, és akkor jó lesz. 

Nem tutom, hogy azért voltak ilyen "normálisak", mert a Ligierben alig 10e km van, teljesen újszerűnek néz ki, vagy esetleg az elektromos hajtás miatt tetszett nekik, de az is lehet új szelek fújnak a közigazgatásban, és kezdik ügyfélként kezelni az embereket...

 

Következő lépés a vámhivatal, regadót elvileg nem kell fizetni az elektromos járművek után, de az eljárást le kell folytatni.

 

Ami még érdekes a műszaki adatlapon, a megengedett össztömeget 1005 kg-ban határozták meg. A menetkész tömeg 730 kg, de kizárt dolog, hogy a lítium akkukkal több lenne 400 kg-nál. De majd kiugrok a tüzépre, és lemérem, mert ezek után nagyon kíváncsi vagyok a terhelhetőségre.