A 2-3-400 ezres (gondolom erre gondoltál) Seikok azért nem szoktak heti több percet sietni-késni.
Újra csak: a véleményem erről az, hogy a nagyon pontatlan Seikok körüli mendemondák hátterében leginkább a szélsőséges elhanyagoltságot, a soha el nem végzett szervizeket kell keresni, heti egy percen belül a legolcsóbb alap 5-ösök is eljártak. Amíg szét nem koptak. Aztán már nem, de mivel 20-25 évig is lehet/lehetett őket karbantartás nélkül nyúzni, ameddig végleg feladták - ezért nincs min csodálkozni...
Egy 6R meg általában elkaristol napi 5mp-en belül. Napi 2-3mp-nél jobbat meg mechanikus karórától elvárni nem lehet, értelmetlen-képtelen elvárás, ha ez teljesíthető lett volna, lenne most is gond nélkül - akkor a billegőmotoros/hangvillás/kvarc óraművek ki sem fejlődtek volna, nem lett volna rá kellő kényszer...
Persze, ideig-óráig (néhány napig) előfordul, hogy úgy összejönnek a dolgok, hogy akár több napig látható eltérés nélkül eljár egy minőségi óramű - de aztán változik a hőmérséklet, helyezkednek az olajok, és máris 2-3mp lesz az. A napi kb: 0.5mp-es eltérési tendenciát az évente karban tartott, naponta ellenőrzött-felhúzott, kardanikus felfüggesztésben, kíméletesen járatott mechanikus hajókronométerek tudták - ami egyébként nem azt jelentette, hogy az óra ennyit sietett-késett naponta, hanem azt, hogy a járásának az ingadozása ezen belül volt, tehát mondjuk megfigyeléssel megállapították, hogy napi 2mp-et siet stabilan, ezt bejegyezték a kronométer-könyvébe, és a navigátor ennek megfelelő korrekcióval számolt - ennél jobbat a stabil csillagászati ingaóráktól lehetett elvárni.
Sokan mégis komolyan olyan pontosságot várnának egy tömeggyártott karórától napi hordás (és elhanyagolt karbantartás) mellett - amit egy 20-30 ezer eurós egyedileg beszabályozott Erwin Sattler ingaóra jó, ha tud teljesíteni, szépen temperált szobában... Tud ilyet egyébként karóra - csak akkor VHP kvarcot, DCF rádióvezérlésűt kell venni.. ;-))