GPS Creative Commons License 2020.08.25 0 0 66242

 

Van egy mobil klimam, par eve hasznaltam nyaron amolyan szukseg megoldaskent. Nemtudom, nagy allo doboz, zajos, hatasfoka sem tul jo.. berakni lakoba haaat nemtudom.

 

A KLÍMA TÉMÁHOZ hozzászólnék pár szót... mert ebben van némi tapasztalatom és gyakorlatom.

 

A mobil klima: ebből 2 féle létezik

 

- Az 1 csöves változat - amelyiknél a gép által termelt hőt fújják ki egy darab csövön

- A 2 csöves változat - amelyik a gép hűtéséhez szükséges frisslevegőt egy külön csövön szívja be kintről (nem a hűtendő helyíségből).

 

Az 1 csöves klímáról bátran kimondható, hogy szart sem ér.

 

Akinek van (és mérte) megdöbbenhetett azon, hogy bár a klímája okádja ugyan a jéghideg levegőt - a helyiség hőmérséklete nem, vagy csak alig megy le 1-2 fokot, vagy még annyit sem.

 

Ennek az a magyarázata, hogy (mivel csak 1 darab kifújó-csöve van ami irtózatos mennyiségű meleg levegőt fúj ki) - azt a levegőt a hűtendő helyiségből szívja ki és küldi ki a szabadba.

Igenám, csakhogy azt a rengeteg, kifújt levegőt pótolni kell valahonnan - mégpedig a helyiségből - ami miatt enyhe vákuum keletkezik a szobában - így ugyanannyi kinti meleg levegőt kell beszívni a helysége, amennyi a csövön kiment.

 

Könnyen érthető, hogy hiába jön a jéghideg levegő a klímából - nem tud megküzdeni a rengeteg frissen beszívott kánikulai hőséggel.

 

A 2 csöves mobil-klimák (ezek a ritkábbak és drágábbak) viszont kintről szívják (a második csövön) a hűtőlevegőt (és nem a szobából) - ezért azok nettó hűtik is a helyiség levegőjét, nem úgy, mint az 1 csövesek.

 

KONKLÚZIÓ: 1 csöves mobil-klímát használni (főleg) lakókocsiban - értelmezhetetlen és értelmetlen is.

Ugyanis egy lakóban olyan kicsi a légköbméter, hogy azt egy pillanat alatt kiszippantja a kifújás - így azt azonnal a kinti kánikulai hőséggel kell pótolni - amil a hűtés nem tud érdemben kompenzálni.

.

Előzmény: bonccé (66227)