Van egy mobil klimam, par eve hasznaltam nyaron amolyan szukseg megoldaskent. Nemtudom, nagy allo doboz, zajos, hatasfoka sem tul jo.. berakni lakoba haaat nemtudom.
A KLÍMA TÉMÁHOZ hozzászólnék pár szót... mert ebben van némi tapasztalatom és gyakorlatom.
A mobil klima: ebből 2 féle létezik
- Az 1 csöves változat - amelyiknél a gép által termelt hőt fújják ki egy darab csövön
- A 2 csöves változat - amelyik a gép hűtéséhez szükséges frisslevegőt egy külön csövön szívja be kintről (nem a hűtendő helyíségből).
Az 1 csöves klímáról bátran kimondható, hogy szart sem ér.
Akinek van (és mérte) megdöbbenhetett azon, hogy bár a klímája okádja ugyan a jéghideg levegőt - a helyiség hőmérséklete nem, vagy csak alig megy le 1-2 fokot, vagy még annyit sem.
Ennek az a magyarázata, hogy (mivel csak 1 darab kifújó-csöve van ami irtózatos mennyiségű meleg levegőt fúj ki) - azt a levegőt a hűtendő helyiségből szívja ki és küldi ki a szabadba.
Igenám, csakhogy azt a rengeteg, kifújt levegőt pótolni kell valahonnan - mégpedig a helyiségből - ami miatt enyhe vákuum keletkezik a szobában - így ugyanannyi kinti meleg levegőt kell beszívni a helysége, amennyi a csövön kiment.
Könnyen érthető, hogy hiába jön a jéghideg levegő a klímából - nem tud megküzdeni a rengeteg frissen beszívott kánikulai hőséggel.
A 2 csöves mobil-klimák (ezek a ritkábbak és drágábbak) viszont kintről szívják (a második csövön) a hűtőlevegőt (és nem a szobából) - ezért azok nettó hűtik is a helyiség levegőjét, nem úgy, mint az 1 csövesek.
KONKLÚZIÓ: 1 csöves mobil-klímát használni (főleg) lakókocsiban - értelmezhetetlen és értelmetlen is.
Ugyanis egy lakóban olyan kicsi a légköbméter, hogy azt egy pillanat alatt kiszippantja a kifújás - így azt azonnal a kinti kánikulai hőséggel kell pótolni - amil a hűtés nem tud érdemben kompenzálni.
.