Két gond van ezzel. Az első az vásárlókkal, akikkel az a tapasztalatom, hogy többségük nem ilyen tudatos. Jópár embert ismerek, aki használt autót megvesz úgy, hogy nem jár utána, nem viszi el átvizsgáltatni, nem megy vele hozzáértő, stb.. Pedig azon sokkal nagyobbat lehet bukni, mint egy órán.
Ráadásul a fizetett véleményírók és cégek által "támogatott" youtuberek idején én már fenntartással kezelem a netes utánanézést is. Az "1 óra alatt utánanézek" vége sajnos általában az lesz, hogy pont az ilyen fizetett véleményeket fogod megtalálni, a tényleg értelmes fórumokat általában több munka megkeresni. Ha például angolul próbálsz órákkal kapcsolatos dolgokat keresni, akkor tuti elsők között jön fel a Hodinkee, ami khmm... nevezzük marketingcégnek.
Egyébként próbaképp kezdj el laikusként órát keresni, mondjuk guglizz arra, hogy "svájci óra", meg "powermatic 80" és nézd meg találsz-e infót arról, hogy műanyagalakatrészek vannak benne és hogy mennyi az élettartama. Vagy hogy megtalálod-e ezeket a kis márkákat egy óra alatt (érdemes "szűz" gépen nekikezdeni, hogy ne befolyásolják a korábbi kereséseid)