A hátulsó lengéscsillapítóknál -- azok ugyebár szemesek -- talán előfordulhat , hogy egyezik valami kvaddal vagy kétkerekű motorkerékpárral . Esetleg a patron egyezik és erősebb-gyengébb rugó párosítással szerelik mopedautóba .
Az elülső lengéscsillapító és a csapágyház esetében feltételezem , hogy kizárólag csak ezekben a mopedautókban kerülnek felhasználásra , így eleve ezekhez gyártják . Következésképp nincs belőle helyettesítő , legalábbis olyan nem amelyiket átalakítás nélkül be lehetne építeni .
Persze nagyon sok olyan alkatrész van aminél sejthető , hogy nem külön a mopedautókhoz fejlesztették , csak nem tudunk rájönni az eredeti funkcióra . Legjellemzőbb példa erre a futómű , amiben gyakorta fordulnak elő ilyenféle felhasználások . A Ligier Ambra és a JDM Titane használ Peugeot vagy Reanult alkatrészeket .
Tavaly nyáron szükségünk lett volna Ligier X-TOO hátsó lámpákra -- az külön bonyolítja a képet , hogy 3 féle lámpatesttel gyártották , én legalábbis ennyifélével találkoztam . Arról meg voltunk győződve : nem fejlesztettek és engedélyeztettek erre az autópótlékra külön világítótestet , hanem valahonnan lenyúlták . Sajnos nem sikerült kibogarászni -- a tulaj megunta a vacakolást és megvette horrordrágán a mopedautós vonalról .
Pedig ez a spórolás nem mopedautós sajátosság :
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/01/23/draga_alkatreszek_fillerekert/