APT Creative Commons License 2020.08.14 0 1 167129

Pont azért van egyre mélyülő válságban a svájci óraipar - mert olyan nagyon lelkesen már nem veszik ezeket...

 

Az az "igénylista", amit leírtál - az egy nagyon szűk körre jellemző. A "divatórákat" bizony igenis veszik, azoknak talán még jobban is megy, mint a tradiconális márkáknak. A japán óraipar eladási mutatói sem rosszabbak a svájcinál - ezek szerint sokaknak nincs semmi bajuk a rizses eredettel.

 

A nagy Steinhart-utálatot sosem értettem, sem pro, sem kontra nincs semmi különleges ezekben az órákban - már túl azon, hogy másokhoz képest igenis nagyon tisztességes ár/minőség/beltartalom arányt produkálnak. 

 

"G Shock...imádom, de azzal meg sokan le is köpnek. :( "

 

Ezt nem is értem, én hordok mindenféle órát - ha nem órabörzére vagy szintén órakedvelő ismerőshöz megyek, hát soha ember még rá nem nézett az órámra. A közvélemény elsöprő többségét - és ez bizony rossz hír a svájci óraiparnak - NEM ÉRDEKLI különösebben ez a kérdés, és nem is ért hozzá. Mutatós vagy ránézésre is nagyon retro órát talán megnéz, de márkanevet legfeljebb néhányat ismer.

Az órakedvelő magának vesz órát - és nem foglalkozik a környezet reakcióival - azok úgyis jól prognosztizálhatóan nagyjából a teljes közönnyel írhatók le...

 

Ugyanakkor tényleg azt látom, hogy a mai sport/okosóra vonal teljesen reális életveszélyt jelent a tradicionális gyártókra nézve (is) - ezek ugyanis abszolút "osztálynélküli" órák, egy Apple Watch bárkin előfordulhat, egy kifutófiún éppúgy, mint egy sportosabb életmódú (vagy azt sugallni akaró) olajsejken - és olyan szolgáltatásokat képes nyújtani, amit hagyományos órák nyilvánvalóan sosem nyújthatnak. És amiket bizony manapság a többség adott esetben ki is tud használni - tehát igénye is lesz rá.

Előzmény: LV01 (167125)