Igen, én jártam már így.
Nem az én általam bejárt utat írom most le, hanem amit ajánlanék.
- Ha a váltó rudazat rudazat, és nem bovdenes, akkor a faudi fejes karocskák cseréje. A váltóbot alján lévő csuklót is ellenőrizni kell, és ha lóg, cserélni azt is. Van egy átfordító karos szerkezet a váltórúd és a faudi karocskák között. Azt is ellenőrizni, és ha nagyon lóg, cserélni. Beállítani! Nagyon érzékeny erre!!!
- A bovden automatikus hézagkiegyenlítéses. Ha rosszul lett beszerelve, akkor nem működik rendesen.
- A kuplung gép (pedál felfüggesztése) állítható. Be lehet állítani a működési hosszt. Ha ez rossz, akkor hiába nyomod ki tövig a pedált, nem emel ki rendesen. Ez úgy érhető tetten, hogy a pedál holtjátéka túl nagy a felső állásnál. Vagy nagyon kicsi a teljes kinyomásból való visszaeresztésnél a fogási pont.
Ha ezek mind jók, és/vagy jól vannak beállítva, és ennek ellenére még mindig nehezen veszi a fokozatokat, akkor lehet az olajjal játszani. Gyárilag nem tudom mit tesznek bele, de az ajánlott 75W80 nálam nem segített a váltó felújítás után sem. Végül a 190-es Mercedes váltójába való ATF (igen, jól látod, az egyébként - piros - szervó) olaj oldotta meg. Onnantól tudtam váltani.
Én bizony fel is újíttattam, nagyon baráti áron volt 120eFt, a csapágyak, szimeringek, szinkrongyűrűk cseréjével. Én csak a gyűrűket cseréltettem, mert egy szinkroncsoport 50eFt/db és 2 db van. Nem lett tökéletes így sem, de legalább már be tudom tenni fokozatba, mióta ATF olaj van benne.
Mai eszemmel, ha a váltó felújítás kerülne szóba, inkább vennék bele bontottat.
Ha van még kérdésed, bátran...
Gábor