aixam 400as mopedauto hatso fekrendszer mukodeserol mivel nem vagyok gyakorlot a temaba .nem volt fekem levettem a dobot es látom nem mukodik a fekhenger mivel kezdjem?
------------o--------------o------------o------------o-----------o------------o-------------o---------
Teljesen úgy kell kezelni , mint bármelyik dobfékes járművet , egy kivételtől eltekintve . A különbség abban áll , hogy a mopedautók hátsó fékje nagyon le van gyengítve az esetleges farolások elkerülése céljából . A főfékhengerből jön a fékolaj egy csövön , majd a hátulsó tengelynél valahol kétfelé ágazik . Az elágazás nem szimpla idom , hanem egy fékerő-korlátozó van benne , ami 18 atmoszféránál nem enged nagyobb nyomást hátra a kerekekhez . Emiatt ha felemeled a kocsi hátulját és beletaposol a fékbe akkor keményen belekapaszkodva el tudod forgatni a kereket . Ha a kéziféket húzod be akkor betonmód megáll .
Ha egyáltalán nincs fék akkor a szokott módon kell végigbogarászni :
- -- egyáltalán mozog-e munkadugattyú
- -- nincs-e levegő a rendszerben
- -- nyom-e a főfékhenger
- -- nincs-e beállva nyomáscsökkentő
- -- nincs-e eldugulva a fékcső
A leggyakoribb hiba a munkahenger berohadása , ha szokásos csiszolós technika nem segít akkor ( a nagyon régi )FIAT Pandával helyettesíthető .
Másik gyakori hiba a fékdobba épített acélszalag felpúposodása , ez csak cserével vagy úgy betét besajtolásával javítható .