Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.10 0 1 47993

aixam 400as mopedauto hatso fekrendszer  mukodeserol  mivel  nem   vagyok  gyakorlot  a temaba .nem  volt fekem  levettem a dobot  es  látom  nem  mukodik a fekhenger  mivel  kezdjem?

 

------------o--------------o------------o------------o-----------o------------o-------------o---------

Teljesen úgy kell kezelni , mint bármelyik dobfékes járművet , egy kivételtől eltekintve . A különbség abban áll , hogy a mopedautók hátsó fékje nagyon le van gyengítve az esetleges farolások elkerülése céljából . A főfékhengerből jön a fékolaj egy csövön , majd a hátulsó tengelynél valahol kétfelé ágazik . Az elágazás nem szimpla idom , hanem egy fékerő-korlátozó van benne , ami 18 atmoszféránál nem enged nagyobb nyomást hátra a kerekekhez . Emiatt ha felemeled a kocsi hátulját és beletaposol a fékbe akkor keményen belekapaszkodva el tudod forgatni a kereket . Ha a kéziféket húzod be akkor betonmód megáll .

Ha egyáltalán nincs fék akkor a szokott módon kell végigbogarászni :

  • -- egyáltalán  mozog-e munkadugattyú
  • -- nincs-e levegő a rendszerben
  • -- nyom-e a főfékhenger
  • -- nincs-e beállva nyomáscsökkentő
  • -- nincs-e eldugulva a fékcső

A leggyakoribb hiba a munkahenger berohadása , ha szokásos csiszolós technika nem segít akkor   ( a nagyon régi )FIAT Pandával helyettesíthető .

Másik gyakori hiba a fékdobba épített acélszalag felpúposodása , ez csak cserével vagy úgy betét besajtolásával javítható .