Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.10 0 2 47991

akinek ilyen van az nem akar segíteni nekik. Furcsa egy topic volt ez mindig,sokkal kevesebb segítőkész hozzászólás van itt mint más helyeken

 

Mentségére mondanám a dolognak , hogy ez egy meglehetősen szűk társaság , mopedautóból eleve kevés van ( néhány ezer ) és a használók jelentős része idős/beteg/fogyatékos ember -- márpedig ez a réteg nem az aktív nethasználók csoportja . A mopedek kisebbik részét birtokolják olyanok akik rendelkeznek "normál" jogosítvánnyal , vagyis nem valamiféle kényszerből mopedautóznak . Akad persze olyan eset is amikor a fórumon aktív olvtársunk vezethet bármit , de valakije ( családtag , közeli ismerős) viszont csak ilyen kis autópótlékkal járhat --  megítélésem szerint ez is inkább a kényszermopedezés kategóriája .

Szóval kevesen vannak a szabadúszók . Márpedig a fórumba írogatni időigényes . Nagyon időigényes -- elhiheti bárki , ez lesz 5866-ik hozzászólásom ; ennyit  nemcsak leírni : elolvasni is  egy örökkévalóság .

A másik a hozzászólás milyensége . Egy ilyen témában ( a példaképpen előbújt kéziváltót nézve )  szerintem a használható és eredményre vezető iromány tartalmaz KONKRÉT dolgokat , adatokat , fényképeket , ábrákat , megnevezett típust ( hogy milyen járgány váltóját építették be) , számításokat , tapasztalati értékeket . Le lehet írni persze azt is , hogy szerintem jobb meg nekem jobban tetszik így , de az erősen szubjektív , hogy ki mennyire szeret kuplungolni és váltogatni .

Ha jól belegondolok a topic közel 48 ezer (!) hozzászólásában nagyon gyakori téma volt a váltósítás ( a variátorproblémák miatt ) de akárhogy gyötröm a memóriámat szerintem én voltam az egyetlen aki váltós jármű motorteréről képet tettem föl ... Jegyzem meg nincs ilyen járművem , és életemben csak egyetlen egyet láttam , menni az se ment , kipróbálni sem tudtam .

Azon tűnődök , hogy rajtam kívül ki szokott még viszonylag gyakran   adatokat , képeket , számításokat közölni műszaki dolgokban -- hát WooDoo-n kívül hirtelen nem tudok senkit mondani . Ő például úgy osztotta meg a variátorok javítására kidolgozott eljárását , hogy azt valóban használni lehetett .

Ha valaki leírja , hogy az én ilyen-olyan műszaki újításom bevált a mopedautómon azzal a többiek nem sokra mennek . Persze én se osztok meg minden tapasztalatot itt a nagyvilággal, de amiben lehet igyekszem segíteni .

Illetőleg újabban más kommunikációs csatornák is élnek ( fészbúk , meszendzser ) amik ennek a topiknak mérsékelik a jelentőségét .

Az ilyenféle tapasztalatok megosztásának egyik helyszíne volna a találkozó , ezekből jelenleg háromról tudok -- mindhárom a személyemhez köthető .

Sajnos a találkozókon kevesen vannak , a tucatnyi jármű és kéttucatnyi mopedes már jelentős létszámnak számít . Nyilván megvan a vélt vagy valós oka ( meghirdetés milyensége , távolság , idő , költségek , egészségügyi problémák , személyes ellentétek ) ami miatt a mopedautósok  kb. 1%-a jár találkozókra .

Ez van .

Előzmény: kiggyo (47989)