üdv! mindenkinek!
rég jártam erre... látom páran váltóznának? páran, meg kételkednek, találgatnak... hehhe... nekem mai napig gurul a kisautóm manuális váltóval és anyit mondhatok, soha többet variátor!!!!! a különbség egetverő! persze, ha jól van megcsinálva és optimális az áttétel.. kigyó! nehogy azt hidd, hogy ezekben a motorokban nincsen nyomaték! nagyon is van és ezt azért nem érzékeled, mert csak fordulaton használod a fos vario miatt a kisautót. ezeknek a kis motoroknak kellően erős nyomatéka van a jármű súlyához mérten. nekem, most egy lombi motorral megy a szekér semmi tuningos blokk, csak a fordulatszáma van 3700 körűlire megemelve és ennyi. a régi blokk elvérzett csapágyas lett ahogy kivettem ott figyel a sarokba, betettem helyébe egy másikat de nem volt még kedvem időt fordítani a tuningra, meg nem is van rá szükség annyira.jól megválasztott áttétellel a gyári blokkal is szépen halad a kisautó! a manuális váltó előnyei!a kisautó sokkal halkabb lesz, nem fogyaszt anyit, nem kell fizetni a drága szíjért soha többet, nem kell a szétrobbanó irányváltó csapágyaktól tartani, nem kell visszatérően szívni a tárcsákkal és költeni rájuk vagyonokat, be is lehet tolni akár, ha lemerül az akksi, és nem utolsó sorban szmájlival lehet közlekedni, kb 2x-es utazási élményt ad szerintem. mindezek ellenére, nem ajánlom, olyan kollégáknak, akik kérdezgetik hogyan kell! mivel a kérdezősködésben benne rejlik, hogy valószínűleg nincs meg a kellő műszaki tudás egy ilyen átalakításhoz, így inkább bele sem kezdjen, mert az átépítés alatt rengeteg műszaki problémába ütközik, és kellő tudás hiányában barkács módszerek tömkelege kerűlhet a kiskocsiba, ami nem biztonságos. és, amúgy nem kis melo, én munka melett kb 1 hónapig csinálgattam mire minden kész volt. rengetegen nyaggattak már, hogy csináljak ilyet nekik is, főleg, ha ki próbálták. de ez oylasmi amit az ember csak magának csinál, mert ha elkéri a rendes árat, akkor az horribilis, ha meg nem, akkor nincs megfizetve a munka ami vele jár. mindezek fényében! csak olyan vágjon bele, aki tudja mit miért kell csinálni és nem kell tanács, mert az már régen rosz! a műszaki háttérről nem is beszélve! szerszámok gépek, egyebek... ezek hiánya is barkács irányba viszi a projektet.