1Ésszel...!
2A piros lámpától, a büntetéstől, az aányázástól nem döglök meg, de ha sárguló lámpánál befékezek, jobbak az esélyeim.
3Csinálni kell! Nem igaz, hogy annak a csak-autósnak, akit én is egyszer majdnem kiszedtem a kocsiból, még szemléletesebben el kellene mesélni egy 30-al haladó montis, és egy 50-el poroszkáló géperejű jármű vezetójének adranalinszintje közötti különbséget.(Én t.i. nem csak tekerek, de félek is.)
5.Aki a Sz. E. fasorban a gyerekével(!) az úttesten bringázik, az egy állat!Ugyanakkor plö a SztE-i bringaúton kerülgetni a mopedeseket (Vác felé dettó) az fakírság.És versenygéppel rossz üzlet is.
6.Szóval: Sebesség! Több ideig látnak kisebb sebességkülönbség esetén. Kisebb térbeli távolságoket is ki tudsz játszani te is meg az autós is. És meglát!
7 Bicikliút: különösen, ha ki van kövezve: max. 20km/h-ra alkalmas. Pechemre, montival se szoktam/szeretek sík terepen 25 alatt. Pláne, ha éppen mögöttem jön egy khm. korlátozottan figyelmes autós.
8.A kresz a suliban: IGEN! (Csak ne a néptán(ok) kárára)
9 Gyakorlatlan, bizonytalan, kezdő bringás ne menjen az úttestre! (Pesten)
10 Vezess úgy, mint aki még fog arra biciklizni!
+1 Belgiumban külön foszforeszkáló aszfaltsáv van irányonként a leállósáv és az autóssáv között, pont fele olyan széles, mint a váci bicikliút, amit némely autós még éppen elég szélesnek talált --magának. Nálam tapasztaltabbak is így tudják?