laci 59 Creative Commons License 2020.06.17 0 0 72258

sziasztok !

 

Nem vagyok mai gyerek. sokféle autóm volt  már, félmillió km. -t biztosan levezettem.

Most Ford Kuga 1,5 ecoboost kézi váltós, benzinest vettem , újonnan. 2019 évjárat. Most van benne 3000 km.

Első turbós autóm így nincs összehasonlítási alapom.

Az első pillanattól kezdve - nem sietős felkapcsolások után, elérve a 40 - 45 km sebességet, mondjuk már kettesben  van,  vagy éppen akár hármasban   -  enyhe imbolygást  remegést érzek a kocsiban. A jobb lábamnál érezni a legjobban. Sem  kisebb se nagyobb tempónál már nem csinálja.  Laikus észre sem venné. A fordulatszám ilyenkor 1700 fordulat lehet kb. Ez az imbolygás zajjal nem jár.

A futás tökéletes,sehova nem húz, nem rázkódik semmi, zajtalan s  a kormány semmilyen tempónál nem üt.  Az enyhe, alulról érezhető rázkódás kizárólag a - csak a leírt tempónál/fordulatszámnál ?  - tükörsima úton is érzékelhető és nyugodt gyorsítás mellett  kb. 3 - 4 másodpercig tart. Azt figyeltem meg, ha erőteljesebben gyorsítok akkor nem érződik. Nagy tempónál álom a futómű.   Kínomban mind a 4 kereket centíroztattam de 40 és 45km/h között ez a gyenge és átmeneti remegés megmaradt. Mintha a motor/váltó felfüggesztés gumija rázkódna? Mintha a féltengely nem lenne kiegyensúlyozva és üt bizonyos fordulaton vagy ilyesmi érzés. Maga a gumi lehet selejt? Akkor viszont más sebességnél is érezném. Vagy a benzines turbós motorok ilyenek,  esetleg okozhatja természetes módon maga a kettős tömegű lendkerék is? Ez lehet természetes is ?

köszönöm ha reagáltok.