Rossz felé halad az ország.
Nem a rendőrség a megoldás, ez az egész társadalom problémája.
Amíg az okot nem szüntetik meg, a gond addig itt marad.
Az iskola a társadalom leképeződése!
A legtöbb probléma a rossz mintából ered
https://444.hu/2020/06/12/sorra-felszamoljak-az-iskolarendori-posztokat-az-amerikai-oktatasi-intezmenyek
Sorra felszámolják az iskolarendőri posztokat az amerikai oktatási intézmények
Amíg a magyar kormány éppen most tervezi bevezetni, az Egyesült Államokban már évtizedek óta létezik az iskolarendőrség intézménye. Eredetileg az iskolai lövöldözések megelőzésére illetve a fegyveres erőszak megfékezésére hozták létre, de ebben elég kevés sikert tudtak elérni, ha megnézzük az elmúlt évek egyre riasztóbb statisztikáit. Az eddig készült kutatások sem igazolták, hogy az iskolarendőrök növelték volna a biztonságot.
https://bunmegelozes.blog.hu/2017/04/18/eroszakkor_mi_az_iskolai_eroszak
Erőszakkör - Honnan ered az iskolai erőszak?
Az elmúlt tíz évben látványosan terjed a gyerekek között az agresszív viselkedés. A verbális és fizikai erőszak egyaránt megjelenik, sőt kiegészült az internetes zaklatással, ami az erőszaknak egy egészen sajátos, és nehezen kiszűrhető típusa” - összegzi 20 év tapasztalatát Kispéter Andrea, középiskolai tanár. Munkája révén aktív részese a fiatalok életének, számos hozzájuk szóló közösségi programot szervez. A pedagógus szerint az agresszivitás forrása bármi lehet, de a legtöbb probléma oka a rossz otthoni minta.
“Az agresszivitás forrása gyakran a fiatalok akaratának, önállóságának korlátozása, a környezet erőszakos magatartása. A gyakori büntetés, verés, a verbális támadások nagyon meghatározók az iskolai viselkedésben. A fiatal ez alapján választ mintát, és ezeket a mintákat követi az osztályközösségben és a tanárokkal, diáktársakkal való viselkedésében is. A kirekesztés is gyakori. Ennek oka bármi lehet: tanulmányi eredmény, külső, viselkedés, anyagi helyzet. Még az iskolai teljesítménnyel kapcsolatos szorongás is erősíti az agressziót a fiatalokban” - vázolja Andrea, hogy milyen sokrétű az erőszak, amely az iskolában tapasztalható.