A Regiojet-nek azért ez sikerült
A RegioJet Szlovákiában közszolgálatási szerződéssel, az államvasút helyett egyetlen olyan jellegű vonalon szolgáltat, mint a mi 142-es Budapest-Lajosmizse vonalunk.
A fővárosból indul, nem villamosított, van benne növekedési potenciál.
https://ma7.sk/piac/gazdasag/hetfotol-emeletes-vonatok-is-kozlekednek-a-pozsony-komarom-vonalon
Ők sem egy Mezőhegyes-Battonya jellegű vonalat "futtattak fel".
Romániában - a magyarnál lényegesen rosszabb, nem egyszer több száz fős településekre nem is létező, vagy munkanapi 1 járatpárban kimerülő helyközi buszközlekedés mellett - sok, a CFR által felhagyott vasútvonalon vették fel a személyszállítást magánvasutak.
Aztán a kisforgalmú mellékvonalakról ők is sorban levonulnak. Náluk is napi, aztán már csak heti (!) egy pár vonat járt az ottani Kisszénás-Kondoros vonalon (Jebel-Liebling), de nem járnak már Ottlakára (Graniceri) sem.
Próbálkoztak a személyszállítás újraindításával a magyar 127-es szünetelő körösnagyharsányi vége másik oldalán, azt hihettük, hogy a nagyváradi elővárosi körzetben lesz utas, de hamar ritkítottak,majd levonultak.
Az év elején szűnt meg a vasúti személyszállítás Pusztalollód (Holod) - Vaskoh (Vascau) felé.
Én azt veszem észre, hogy a román mellékvonalak megmentői "átszivárognak" a fővonalakra, és inkább Nagyvárad-Kolozsvár, Bukarest-Brassó járatokban látnak fantáziát, mint a falusi szárnyvonalakban.