Megfelelő szabályozás nélkül nem fog menni, de ez épp a MÁV-ra is igaz lenne.
A kérdés, hogy mi a cél, és ez az ami soha nem világos a politikában. Akarjuk a vasútra terelni az embereket? Nem csak a szavak szintjén, hanem ezért tenni is hajlandóak vagyunk?
Az egy megkérdőjelezhetetlen tény, hogy a mellékvonalak veszteségesek?
Ha igen, és a közszolgáltatást viszont nyújtani kell, akkor olyan szerződést kell kötni, hogy azt kötelesek nyújtani, ha pl. a távolsági forgalomból is részesülni akarnak.
De akarja a politika a közszolgáltatás fenntartását a mellékvonalakon? Ha igen, akkor a MÁV-tól is ugyanúgy el lehetne várni, viszont most azt látjuk, hogy ennek az ellenkezője történik.
Egyébként a MÁV-nak tilos több vonatot közlekedtetnie, mint amennyit a minisztérium megrendel?