Azért ez 1968-ban nem volt olyan bóvli. Pláne, hogy a HRUSKA ennek a modellnek a korábbi változatát (domború feliratokkal) 1963-64 körül hozta ki. Aztán '68-ban korszerűsítették tamponos feliratúra. Ha összehasonlítod a Liliput porosz négytengelyesével, akkor nagyságrendi különbség nincs. Mondjuk a szegecs királycsap, valamint a rugós kapcsoló már kissé gagyi volt akkor is a C rugóhoz képest.
A pályaszámot nem fogom cserélni, mert ahhoz egyrészt kéne tudni, mely pályaszámú kocsik maradtak meg és ott, illetve a betűstílus más lenne, mint az eredeti, valamint kinézetében is elütne. Engem annyira nem zavar az azonos pályaszám, mert olyan közelről úgysem nézegetem a vonatot, hogy ez ordítana. Végül: róbertke megpróbálta a saját példányáról mosogatószeres vízzel leszedni az évtizedes koszt, ami sikerült is, de vele együtt lejött a felirat is. Ez meg engem is némi óvatosságra int, viszont koszra matricázni sem igazán ajánlatos.
Ad. 1. Természetesen III-as korszakot.
Ad. 2. Mivel a próbapályámon egy "mellékvonal" és egy "fővonal" van, így a mellékvonalon.
Ad. 3. Jelenleg egy BR 64-es mögé van kötve 3 kocsi. Tudom, hogy BR 86-os kéne, amit 2-3 hónapja adtam el, bár abból az egyik IV-es korszakos volt, a másiknak meg le volt törve a kapaszkodó rúdja az elején a lámpa mellett. Drága BR86-osz (értsd ROCO, Féóleischmann, stb.) nem akarok venni ezekhez a régi kocsikhoz, annyit nem érnek. (Gombhoz nem veszünk kabátot.)
Ad. ráadás: ha sikerülne megszerezni az ominózus képet, amin látszik, hogy a tolóajtókat hogyan alakították át, és még sikerülne is megbarkácsolni MÁV-ossá a negyedik kocsit, akkor pl. modellvasutas találkozón egy ABmot mögé kötném - egy győri modellező kollégának van ilyen gépe.
A kívánalmat meg köszönöm!