1./ Kormányzatunk (legáltalánosabb értelemben) tele van jogász képzettségű - foglalkozású, emellett
még további, jogi végzettségű emberekkel is.
2./ Kormányunk - parlamentünk kiválóan ért az "expressz-gyorsaságú" törvényalkotáshoz. Ezen mostan
esethez fűződő észrevételeitek nagy többsége hűen árulkodik arról, hogy :
a./ olyan törvények születtek - emelkedtek jogerőre - kaptak államfői aláírást - mentek át Alaptörvény-
Bírósági kontrollon - léptek hatályba - vannak életben, amelyek e szerint - szerintetek jogosulatlan
előnyhöz juttatnak jogosulatlan valakiket mások hátrányára. Eszerint a jelenleg érvényes jogrend, a
meghozott és törvényerőre emelkedett törvények, rendeletek rendszere olyan jogrendszert szolgál,
amely "nem igazságot, hanem jogot szolgáltat". Lehet, hogy ebben van igazság. De !
b./ A Bíróságok (I. fokon, másodfokon, akárhanyadik fokon csak és csakis a meglévő törvények alkotta
jogrendszerben foglaltak szerint járhat el és hozhat ítéleteket. Ennek alapján milyen jogrend van egy
olyan országban, ahol immár harmadfokon meghozott bírósági ítéleteket követően egy parlamenti
képviselő, egy miniszter, végső soron maga a kormányfő szinte egybehangzóan azt a hivatalosnak
is tekinthető álláspontot foglalja el, hogy a bíróság által hozott ítélet szembe megy mindenféle
jogszerűséggel és a társadalmi elvárással.
c./ Milyen a jogbiztonság egy olyan országban, ahol a Bíróságok a mindenkori Kormányzat munkája
alapján előkészített - beterjesztett, a Parlament által jóváhagyott, Államfőnk által ellenjegyzett és
Alaptörvény-Bíróságunk által is szentesített törvények alapján működik, tárgyal, hoz ítéletet és ezt
követően egy-ugyanazon hatalpm három különböző fokon szolgáló embere, közöttük két közszolga,
két közhivatalnok egyidejűleg megy szembe ezzel, respektíve a saját-önnön munkájával.