petyaaa Creative Commons License 2020.05.04 0 0 178

Hola Greg!

 

Sajnálattal olvastam, miként jártál az automata váltóddal... Tudom, milyen érzés lehet; nekem egyszer Monoron lelassult az autó, a váltó szervizfunkcióba, azaz kvázi kettesbe rakta magát, és azzal kellett hazatötymörögnöm. Szerencsére csak egy Valeo trafó szállt el, ezért volt az óvatoskodás, de vacak érzés volt, na. Egyébként - és erre sokan biztos felszisszennek - 14 éven át nem került sor olajcserére :) de végig kitűnően működött. Holnap lesz egy éve, hogy eladtam, 203e km-rel, 1,15m-ért, egy hetes hirdetést követően (hahu, marketplace, joautok). Nem azért, mert vacak volt, hanem mert idegesített, hogy a piaci értékénél jóval nagyobb a használati értéke, és hogy ennek a piaci értéknek egyre nagyobb hányadát teszi ki egy sima szervizelés (olaj+szűrők, gyetyák), és közeledett a langéscsillapítók cseréje is.

 

Automata benzinest akartam, magas üléspozícióval, de nem SUV-ot. Ez '18 júliusban csak a hibrideket jelentette, nomeg a Lada Vestát. Toyota szóba sem jöhetett (unalmasabb autót elképzelni is nehéz), a Hyundai Ioniq játszott még, közel 10m-hez...

Elmentem a Lada Siposhoz megnézni a a Lada SW Cross. Ott mondta az értékesítő, hogy a C4P-nél is van benzin-automata kombó.

Így hát júliusban megrendeltem C4P THP165 EAT6 Feel-t (Shine-ig feltuningolva) 7,3m-ért; de ezt szeptemberben visszadobta a gyár (de szerintem a CH-nál kellett egy vezetőenk ez a verzió).

Így átrakattam az előlegemet egy P3008 PureTech130 EAT6-ra 6,9m-ra alkudva. Ám mivel nálam volt pár napra, rá kellett jönnöm, hogy nagyon nem az én világom a SUV; seggfejnek éreztem benne magam (+hátul vacak volt a lányomnak, elöl nem tudtam hova pakolni, és be voltam szorítva a bal1-be).

Ekkorra az EUR6.2-nél már jött automata benzines Suzuki Vitara és SX4 is, 5,3m-re alkudva.

A Renault-nál a Megane GrandCoupe 1.2T EDC7 volt még a lehetséges választott 6,3m-ért, ám a Scénic még mindig nem volt automata váltós.

A PSA-nál, mivel Peugeot-ban elérhető volt a benzin-automata, de Citroënnél nem, az értékesítő elkezdte felgöngyölíteni a gyári rendszerben ezt az anomáliát, és kiderítette, hogy októbertől már rendelhető lesz decemberi gyártással a C4ST PureTech130 EAT8, és visszatér qa Shine felszereltség is.

Ezért hát még szeptemberben ismét áttetettem az előleget, ezúttal a P3008-ról C4ST-re.

 

Napra pontosan fél évvel az autóvásárlási döntés meghozatalát követően '19. január közepén érkezett meg az autó végül: C4ST PureTech 130 S&S EAT8 Shine + ülésfűtés + pótkerék + metálfény, mindez 7,4m + 165e illetékekért. Ehhez jött az átrendszámozások költsége, ami 14e volt.

Egy héttel később kapott riasztót és rablásgátlót műholdas követéssel meg mobilalkalmazással, nomeg a Reds kéttónusú felniket Conti TS850P gumikkal, kerékőrrel.

 

Előzmény: Greg úr (173)