Szevasz Petya!
Köszönöm a sok és kimerítő választ, háttér infót, elismerést, igazán örömmel olvastam soraid. :)
Igen, múlt héten, pont egy hete voltam az első szervizen kb. 14.600 km-nél. Mivel látszott, hogy online csak egy hónappal később vannak szabad időpontok reggel 8-kor, így jó egy hónappal ezelőtt lőttem be az április 15-öt, hogy kb. akkor leszek 15.000 km-nél. Tovább nem akartam húzni semmiképp. Én a Citroen M5-ben vettem a kocsit és útba is esnek munkába menet, így oda is vittem vissza, megvárós szervizre. Korrekt volt, mindenki maszkban (kivéve a recepciós hölgyet és az értékesítőket), az ügyfélvárót áthelyezték egy szellős részre a Peugeot részen, sűrűn fertőtlenítettek. (pl. elmentem klotyóra, de miután visszatértem, láttam, hogy a kanapé amin ültem le lett törölgetve tisztítószerrel) Mondjuk nekem kicsit furcsa volt, hogy a munkafelvevő azt mondta, hogy az 1.2-es motorra 15.000-es szervizt irányoz elő a gyártó Magyarországon, mert hogy szar a benzin.. Az átadáskor kapott karbantartási terv szerint 1 év, vagy 25.000 km volt, illetve fokozott igénybevételnél (taxi, sok városi rövidjárat, oktató kocsi stb.) meg 15.000. Én semmiképp nem akartam 15.000-nél többet várni az olajcserére, de meglepett, hogy a csávó szerint nem én voltam óvatos, hanem most KELLETT jönnöm amúgy is. Amúgy én 100-as benzint tankolok a kocsiba, mióta megvan (az adalékok miatt, meg hogy remélhetőleg elnyújtsam az élettartamát, mert azért ez egy kényesebb technika, mint egy szívó benzines).
*Érdekes közjáték: amíg a kanapén ültem, két másik sorstárs pedig velem szemben külön-külön ülőalkalmatosságokon, jött egy munkafelvevő csávó és beült a szalonban többedmagával álló egyik Peugeot 308 kombiba. Indított és elkezdett tolatni. Tőlem balra állt a kocsi, én csak periférikus látással "figyeltem", mert közben olvastam, de az még így is feltűnt, hogy van a Peugeot mögött egy oszlop és ahhoz mintha vészesen közeledne.. Hát nem beletolatott?! Kipattant az ülésből a csávó, majd jött egy másik és azt kérdezte tőle: "hát nem csipogott, amikor tolattál?" (amúgy nem) Hebegés-habogás, majd a vétkes annyit jegyzett meg: "ezt könnyen kijavítjuk." Amúgy nem igazán látszott a sérülés onnan, ahol én ültem, de azért ezt a kocsit nyilván eladásra készítették fel, azért álltak ki vele, vagy később fogják eladni sérülésmentesként. Rém ciki volt. :)
Visszatérve a 15.000-es szervizre.. Az átadás előtt jeleztem az ajtók lógását, fel is írták a munkalapra. Kb. 1,5 óra múlva szóltak, hogy kész van a kocsi. 65.000 Ft volt a számla. (fel voltam készülve, mivel te is 70 körül fizettél az első szerviznél.) 0W-s olaj, olajszűrő, pollenszűrő, kompjúteres diagnosztika van az árban, meg az átnézegetés.. Fizettem, majd átadták a kocsit. Ott elmondta nekem a munkafelvevő, hogy nézték az ajtókat, de ezek szerintük jól csukódnak, meg nem is lehet velük mit kezdeni, biztos a szalonautók, amiket próbáltam lehúzott ablakkal álltak és akkor jobban csukódnak az ajtók.. :) Mindegy, annyira nem vészes, nem érdekelt már, elhúztam..
Amúgy a kocsi - kopp-kopp - hibátlan, nagyon szeretem/szeretjük. Minden munkanap 60 km-t ingázom vele, fele város, fele autópálya és így, hogy vírushelyzet miatt kisebb a forgalom, 7 -7.3 l táján fogyaszt. Télen ugyanezen a viszonylaton 8 körül volt az étvágya, de akkor még több volt a városi dugó. Az 1.6-os Megane télen hasonló körülmények között hajtva 8.9 litert fogyasztott százon, szóval ez az 1.2 PureTech automata amellett, hogy majd kétszer olyan nyomatékos és 15%-kal erősebb, átlagban 1 literrel kevesebbet fogyaszt: legalábbis nálam.
És akkor a párhuzamok és egyebek.. :)
Ugyanolyan BMW-t hozott Belgiumból az unokatestvérem a rendszerváltás táján (kiscápa, 1.6 benzin), csak az acélkék volt. :) Én is vezettem, emlékszem, hogy milyen könnyű volt a nagy malomkerék kormánya szervó nélkül is és hogy milyen pontos volt a kis fagombos váltó. Volt benne jó kis kazettás magnó is, azon mutogatta nekem az Erasure meg Depeche Mode számokat.. no ez meg a fotódról jutott eszembe, bár lehet, hogy más zenék jöttek be neked. ;) Mindenestre ez a korszak bennem is élénken él. Szüleim racionálisak voltak, '89-ben Belgiumból egy Lada Samarát hoztak be, amúgy azt is nagyon szerettük. Apám ismerőse viszont abban az időben tucatszám hozta be a W123-mas Merciket, vitték a taxisok, mint a cukrot, csak dízel legyen.. Hozott amúgy mindenféle autót, számomra a legmaradandóbb élmény egy Peugeot 205 1.9 GTI volt, kívül fekete, belül meg vörös és fekete színben.. Hát azt még a mai napig elfogadnám, iszonyat király volt!
A Renault 4-sebességes váltóra én relatív sokat költöttem és ez a 8-sebességes Aisin számomra hipertér ugrás, de értem amiket írsz. Valószínűleg a 4 sebességet okosabban osztotta be a Renault, ez a 8 fokozat (plusz az egész motor) meg a károsanyag kibocsájtás csökkentésére van kihegyezve, ezért váltogat hamar fel, ezért nem olyan sportos. Talán. Mindenesetre a Kapy lejtőn relatív sokszor legurulok én is (újabb párhuzam!) és nekem kettesben marad a váltó. Mindenesetre a Renault-d nagyon megkímélt volt, jól járt vele az új tulaj. Látom a rendszám viszont a sajátod és átköltözött a Citroenre is. :)
A mi Megane-unk pont a C4 Spacetourer átvétele előtti utolsó lemosás után, mivel beszámíttattam szegényt. Nem bíztam benne, hogy bárki is megvenné, pedig nagyon egyben volt. Könnyes volt a búcsú..
Őt meg ismered jól..