Tegnap egy, kis feladatnak tűnő munkának kellett hozzáfognom, ami nem is volt olyan kis feladat. Legalább is nekem nagy feladat volt. Aixam 500.4 Minivan, gázbovden csere. A gázpedálról le és felszerelés, ami feladta a leckét. Egyszerűen, nem tudtam hozzáférni 2 kézzel, hogy kiszedjem a csavart. Végül az ülést kivettem és a lábaimat a csomagtérbe nyújtva nagynehezen hozzáfértem. De még így is problémás volt a kétkézzel való hozzáférés. És ezt hogy így tekeredjek. Meg úgy hajtogassam be maga a szűk helyre. Az elöregedett reumás derekam nem viselte valami jól. Még most is úgy érzem magam, mint akin az úthenger ment keresztül.
Ami még problémát okozott, hogy a bovdennek mindkét végén lemezből ráhajtott kengyel volt és gyárilag kialakított bovdenvéggel. Nem tudtam másképp kivenni, csak ha elvágom a bovdent. Telefonon felhívtam Bakancs4 fórumtársat, szakmai tanácsért. Aki ellátott tanáccsal és még képeket is küldött e-mailben. De sajnos, az nem sokat segített, mert nálam másképp volt.
Szerettem volna felrakni képet is róla, de a rendszer fórumhibára hivatkozva nem fogadja el a képet.
A lényeg, hogy amit Péter küldött képeket, azon egy műanyagba van beakasztva a a gázpedál felőli bovdenvég. Nekem pedig ott is lemezkengyel van amit csak akkor lehet levenni, ha a bovdenvég elvan távolítva. Elvágtam a bovdent és így kitudtam húzni. Péter a gyári bovdenvég helyett, javasolta a villanyszerelők által használt sorkapcsot (köznyelven csokinak nevezzük). De ez a kiszerelt bovden már nem eredeti volt és ott az adagoló felüli végére egy bicikli küllő anya volt rácinezve. Ezt a módszert alkalmaztam én is. A gázpedál felüli végére előre rácineztem. Az adagoló felüli végére, meg mikor már be volt fűzve a helyére.
Így sikerült megcsinálni. De nem is volt olyan egyszerű feladat, mint ahogy először gondoltam.
Végül: MINDEN FÓRUMTÁRSNAK, KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPEKET KÍVÁNOK.