szaunas Creative Commons License 2020.03.23 0 0 13202

Látni nem láttam én sem, de olvastam hivatkozást róla:

 

https://airportal.hu/nemzetkozi-kereskedelmi-repuloterre-fejlesztene-az-alba-airport-repuloteret-a-kormany/

 

"Némileg árnyalja a képet, hogy a Budapest Airport 2006-ban aláírt privatizációs szerződésében azt vállalta az akkori kormány, hogy 100 kilométeres körben nem épül újabb nemzetközi repülőtér. A börgöndi repülőtér Ferihegytől mindössze 66 kilométerre van légvonalban."

 

Tehát minden jel arra mutat, hogy igen, létezik egy ilyen "záradék"... S tudja ezt minden érintett, és nem is történik semmi komoly lépés.

A kecskeméti polgári bővítés nem jelent konkurenciát, mivel nincs menetrend szerinti repülés, csak a Mercedes igényeit kell/lehet kiszolgálni... 

 

Látszólag van a nyilvánosságot is érintő info lehetőség, de az "annyit" is ér:

 

https://airportal.hu/nyilvanosak-a-budapest-airport-privatizacios-szerzodesei/

 

 

http://www.mnvzrt.hu/kozerdeku_adatok/k … kozzetetel

 

(ne strapál vele magad...)

 

Sajnos már annyi nagyívű tervről olvastunk, hogy ha ez mind megvalósult volna Porpáctól Mezőkövesdig, akkor reptérnagyhatalom lehetnénk.

 

Mindeközben Pécs, Sármellék adottságai és lehetőségei ott hevernek kihasználatlanul...

 

Különben is: minek addig újat építeni, amíg a meglévőket is képtelenség normálisan üzemeltetni?!

 

Értem én persze, hogy "kellene" egy kisegítő reptér Ferihegy mellé, csak hát ha meg is épül(ne) és aztán valamikor egyszer a Budapest Airportot egy kormány(?) visszavásárolná, nem az lenne az elsődleges érdeke, hogy hogy a konkurenciáját ellehetetlenítse?

Előzmény: altset (13201)