Octi19 Creative Commons License 2020.03.11 0 1 12427

Olajos, 6 sebességes.

Talán 250Nm-ig (vagy talán 300Nm?) jó a száraz kuplung is de felette csak olajos van. Ez praktikusan annyit tesz, hogy a benzinesekben 1.4-ig biztosan száraz van 7 sebességgel, 1.8-2.0 esetében nem tudom biztosan, de ott már lehet hogy olajos. (illetve olajfürdős többtárcsás, mint általában a motorkerékpárokban ezekben azért is van előírva 60 ezrenként a csere)

Dízelekben az 1.6 TDI még száraz 7 sebességes, de a 2.0 TDI már olajos, 6 sebességes! ...talán vagy 2-3 éve ott is megjelent a 7 sebességes változat (lehet, hogy kicsit korábban)

Nekem ez utóbbi van. Nagyon jó! 140-es tempónál forog a motor 2000-et. Nagyon jó pályázni vele! 150-160 nagyon nyugisan megvan csöndes motorral, de fölötte sem vészes!

Én nagyon szeretem!

A start-stop funkciót ki kell kapcsolni, ezt jó megszokni, mert nagyon kellemetlen ha városba pont akkor áll le amikor éppen indulnod kellene, meg a motornak sem használ a sok indítás. (levágnám a golyóit annak aki egy dízelbe beszerel ilyesmit!)

És ha van "Auto Hold" azt is jó használni, persze odafigyelve, hogy biztosan aktiválódjon amikor megállsz. Amikor áll az autó, akkor határozottan le kell nyomni a féket és nem a holtponton csúsztatni, mert annak a kuplung látja kárát, pláne a száraz megoldások nem bírják ezt sokáig! Amikor aktiválódik az "Auto Hold" akkor a kuplung rendesen kiemel és nem próbál kúszást szimulálni. Ettől ugyan kicsit ránt tempósabb indulásnál, de sima elindulást is lehet vele csinálni csak meg kell szokni a gázkezelést. Amikor indulni akarsz akkor csak egy gyors pici rúgás a gázpedálba és amikor megmozdul az autó akkor lehet nyomni, így rántani sem fog!
...szokni kell...

Előzmény: ladis33 (12426)