Ugyenez magyarul :
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/02/27/furcsa_varosi_torpejarmuvet_mutatott_be_a_citroen/
Hát ideje volt már .
Sokat tűnődtem azon , hogy egy olyan nagy múltú autógyár , mint a Renault miképp szülhette meg ezt Twizy nemű gnómot . Időt-pénzt-fejlesztést nem kímélve létrehoztak egy nagyon drága , nagyon ronda és nagyon célszerűtlen járművet . Jó a drágaság a villanyautózásban alaptétel , a rondaság szubjektív , de célszerűség : ott ahol az utas a vezetőn mászik keresztül , hogy majd utazás közben annak hóna alá tegye a lábát a fűtetlen-fűthetetlen utastérben . És persze csomagtér nulla , ha egyedül használjuk a járművet akkor az utas helyére ez-az esetleg elfér . Az egymás mögött ülés koncepciója a motorkerékpárból ( esetleg a repülésből , hajózásból ) származik , illetve szárazföldön néhány olyan extrém esetben használják amikor nagyon lényeges a közellenállást minimálisra venni ( különféle versenyek és rekordhajhászások ) egyébként kerülendő megoldás . Ha a Twizy hozná a motorkerékpár keskenységéből származó előnyöket akkor meg lehetne érteni -- de azzal aligha fogsz dugóban előrelopakodni ... Kétlen , hogy ezzel a kasztnival olyan hűde jobb alaktényezőt produkáltak egy mopedautóhoz képest .
Fel nem tudtam fogni miért nem csináltak eddig egy elektromos mopedautót* ? Igazán nem kéne sok hozzá . Ha egy Liger Ambra ( hogy egy régi , elavult kocsival példálózzak ) kaliberű járgányba betennék a Twizy hajtásláncát kapnánk használható masinát . Miért kellett erre annyi évet várni ?
A kedves piac ( vásárló ) majd eldönti , hogy hajlandó-e beleülni , ad-e érte pénzt . A korábbi francia minimálautóknál ( Citroen Kacsa , Reanult R-4 Bakancs , Renault R-6 ) is kiderült -- volt amelyik siker lett és kultusztjármű , volt amelyik halk bukás .
Nekem tetszik a járgány , ha van akkora csomagtartója mint egy normál mopedautónak akkor bízom a sikerükben . Végre arra csináltak járművet amiben a villany tényleg jobb : a rövidtávú , helyi közlekedésre .
* igen tudom , eddig is voltak L6e-s tisztán delejjárgányok , de nagyon marginális megjelenés jutott nekik .