WooDoo Creative Commons License 2020.02.23 0 0 47701

Az első elektromos mopedautómat villástargonca alkatrészekből raktam össze, annak kb. 30 km volt a hatótávolsága. Fel sem merült, hogy ne legyen benne benzinmotor. Jártam vele kb. 1 évig, ezalatt kitapasztaltam, hogy ha 50 km-t el tudna menni villannyal, akkor nincs szükségem benzinmotorra. A következő járgányom még az ólom aksikkal is tudott 60-70 km-t, nem is éreztem hiányát a range extendernek. A hatótáv para kezdő villanyautósokra jellemző, de hamar elmúlik. 

 

Az ékszíjak surlódással viszik át a nyomatékot, a fogazottszíjak pedig surlódás nélkül. Az utóbbi hatásfoka megközelíti a görgős láncokét, az előbbi lényegesen rosszabb. Ez a tárcsák és a szíj kopásából és a melegedésből is egyértelmű. Egy súrlódás mentes fix áttétel szerintem kb. 10% pluszt jelenthet az ékszíjhoz képest. A váltó hiánya meredek emelkedőn esetleg problémás lehet, ha túl kicsi a villanymotor, vagy túl hosszú az áttétel. 10 percig bármelyik villanymotor tudja a névleges teljesítmény dupláját, inkább az akkuval lehet gond, ha nagyon kicsi.

Nálunk kb. 10% legnagyobb emelkedő, arra talán még könnyebben fut fel a 2,2 kW-os villanymotorral váltó nélkül  egy mopedautó mint a 4 kW-os diesel motorral és cvt váltóval. 

 

Ha nagyon dombos terepre kellene hibrid mopedautót építeni, egy motorkerékpár blokkot választanék, lehetőleg váltósat, nem egy cvt-s robogó blokkot.

 

 

Előzmény: Bakancs4 (47700)