Bakancs4 Creative Commons License 2020.02.23 -1 1 47700

Ilyenféle gondolatok bennem is felmerültek , csak nálam nincs meg az túlzó irtózás a variátorokkal szemben , mint WooDoo-nak , és én is inkább -- hozzád hasonlóan -- valami olyanféle hibridet építenék ami nem iktatja ki az eredeti hajtásláncot . WooDoo szerint fölösleges bennhagyni a belsőégésű motort , mert az övében is fölösleges volt . Hát az , hogy NEKI sosem volt rá szüksége ( Lenn az alföld tengersík vidékin ) nem jelenti azt , hogy nekem ne kelljen itt az esetenként 20-25 %-os dombok között . Azonfelül eleinte biztos nem tudnám megszokni a korlátozott hatótávolságot , ezért semmiképp sem akarnék tisztán elektromos maghajtást . Ha viszont marad a belsőégésű motor (is) akkor a legjobb hajtást a jelenleg is benne levő gyári szolgáltatja a 10-15 %-os veszteségével -- nem tartom elképzelhetőnek , hogy egy mechanikus-villamos-mechanikus transzmisszió ennél gazdaságosabb legyen .

Jelenleg most leginkább az tűnik realizálhatónak , hogy az egyik 3 kerekű mopedautómat ( amiben egyébként 50 ccm-es kétütemű 4 sebességes motor van ) látom el esetleg egy ilyen kiegészítő hajtással , annak erőátvitele nagyon adja magát a párhuzamos hibrid építésre . Az irányváltó bemeneti tengelye mindkét oldalán kilóg a tengely , így elég az eredeti motorblokkot üresbe tenni és máris mehet villannyal . A két egymástól teljesen független hajtáslánc pedig a kategóriában kiugróan jó üzembiztosságot eredményezhet .

Korábban én is gondolkodtam 4 kerekű mopedautó hibriddé formálásán . Szerintem nem az amúgy is zsúfolt motorteret kell tovább terhelni , hanem hátsó kerekeket hajtanám meg . Erre lényegében 3 megoldás kínálkozik .

  • -- az egyik szerint a hátulsó két kereket agymotorosra cseréljük . Kissé át kell alakítani a felfüggesztést , illetve bele kell nyúlni a fékrendszerbe -- bár a mopedautók hátulsó fékei nagyon minimális fékhatással dolgoznak . Persze a fék érzékeny terület több ( műszaki , jogi ) tekintetben is .
  • -- a másik verzió szerint beépítünk egy hajtott hátulsó tengelyt , legegyszerűbben a 3 kerekű mopedautókból szerezhetünk ilyet .
  • -- végül figyelemre méltó tillatanárúr megoldása , aki a Citroen Saxo meghajtását oldotta meg az utólag oldalra szerelt agymotorokkal . A legkevésbé ez a módszer avatkozik bele a jármű eredeti konstrukciójába , egyszerűen kialakítható és könnyen-gyorsan eltávolítható -- mivel rendszeresen műszaki vizsgán mutogatandó járműről volt szó ezért ez utóbbi nála elsődleges szempontként szerepelt

Előzmény: kiggyo (47697)