Agymotorokat használok 10 éve a fagyiskocsikban, az elektromos Babettában, rollerben, biciklikben. Olcsó, megbízható szerkezetek, de ami elvinne egy mopedautót, az már nem olcsó, ráadásul kettő kellene belőle, ami már súlyban sem elhanyagolható.
Én inkább a variátor helyére építenék be egy villanymotort. Gyakorlatilag ilyen rendszer van most a Stellában is, csak abban egy könnyű 1 hengeres léghűtéses benzinmotor van. Az LDW 502-es mellett is van annyi hely, hogy beférjen egy villanymotor. Vettem pár éve 50e Ft-ért egy Honda Insight villanymotort, az csak kb 60 mm széles. A hibrid Hondákban is CVT váltó van, csak azoknál acél lamellákból van a "szíj", és olajban fut. A villanymotor a benzinmotor és a váltó között van. Az Insightban a forgórész a lendkerékre van csavarozva fixen, mert annál soha sem megy magában. De egy mopedautót lazán elvisz ez a villanymotor egyedül is, csak egy szabafonfutóval kell a lendkerékre szerelni hetne szerelni, és egy fogazottszíjjal kellene meghajtani az irányváltót. Alig lenne nehezebb, mint a két variátor tárcsa. Műszakilag szép kihívás lenne az örökös hibaforrás variátor helyére egy elektromos hajtást beépíteni...
De most jut eszembe, van már egyszerűbb megoldás, a Suzuki új hibridjeibe 4kW-os motor-generátorokat szerelnek, amik szíjjal hajtják a főtengelyt. Előbb utóbb lesznek ilyenek olcsón a bontókban, ezekből príma hibrid hajtást lehet majd építeni. Mondjuk a Honda villanymotorha sokkal komolyabb, az 15 kW-ot tud folyamatosan, a nyomatéka meg 80 Nm. Láttam kispolszkiba építve, azt nagyon szépen vitte.