Szia!
Ezt találtam a rögzítőfék működéséről. Igaz nem kimondottan a mi kugánkról van szó, de kb mindegyiknek hasonlóan kellene működnie. Persze ez, csak okoskodás a részemről...
http://www.lezo.hu/szerkezettan/futomuvek/fek/tipusok/126.%20Elektronikus_rogzitofek-rendszerek_vizsgalata.pdf
Magyarán, elképzelhető, hogy mégiscsak megmarad nagyobb sebességnél is a "vészfékezés" lehetősége vele. Csak olyankor, érzékelők figyelik az autó sebességét, kerék fordulatot, stb, és nem a megszokott módon működik, hanem pl, csak addig, amíg húzva tartod(mint egy hagyományos kézifékkart), de abban a pillanatban, mikor elengeded, már old is.
Persze lehet, hogy egy hozzáértő ezt olvasva jókat kacarászik magában, mert tök hülyeség, amit mondok, de legalább él a topik no...