kenuba Creative Commons License 2020.02.10 0 1 176

Szia.

Szigorúan csak a saját véleményemet írom le.

Én benzinest nem vennék csak akkor, ha sok a városi fuvar ami köztudott, hogy a részecskeszűrős dízel autók rákfenéje ill. évi 15.000 km alatt mész vele.

Az a régi indok, hogy egy dízel autó rendkívül szervízigényes és könnyen meghibásodó már a múlté.

Az új környezetvédelmi előírások miatt a mai downsize benzines motorok kivétel nélkül tartalmazzák azokat az alkatrészeket amik régen a dízel autókat költségessé tették.

Turbó, kettőstömegű lendkerék (ezt általában a kuplungszekezettel és kinyomócsapággyal együtt cserélik),részecskeszűrő, magasnyomású üzemanyagszivattyú.

Az "örök életű vezérműláncokról nem is beszélve...ezeket általában 150-200 ezer között szintén cserélni kell a benzines autókban is.

A benzines előnyei szerintem:

- csendesebb utastér

- Kultúráltabb hang

- minimálisan olcsóbb vételár

A dízel előnyei:

- Nagyobb nyomaték

- Kisebb fogyasztás (kb 2 L/ 100 km)

- Rövidebb előzési idők

- Ritkább tankolás (nekem 900 km-ként és akkor még nem üres a tank)

Az elmúlt 10 évben nagyjából 200-300 db mindenféle autó fordult meg a kezem között.

Egy autókereskedésben is  dolgoztam társtulajdonosként jópár évig és az ott szerzett tapasztalataimból mertem leírni a fentieket.

Mondjuk én megrögzött dízelpárti vagyok kizárólag kézi váltóval.

Az automata váltók kivétel nélkűl egy ipari hulladékok.

Egy közeli ismerősöm a négy tagú családjával egy vadi új garanciális A6-osban (12000 km volt benne) az automata váltó miatt kishíján meghalt.

Persze ha új autót vásárolsz ami garanciális akkor a fenti alkatrészek cseréje javítása nem téma mert nem lesz gond vele sokáig.

Nagyjából egy autó 180.000 - 250.000 km után válik igazi pénztemetővé pláne ha automata váltós.

Jelzem, hogy ez csak az én privát véleményem, természetesen olyan autót vásárolsz ami számodra megfelelő.

Üdvözlettel

Előzmény: cei (173)