Szia.
Szigorúan csak a saját véleményemet írom le.
Én benzinest nem vennék csak akkor, ha sok a városi fuvar ami köztudott, hogy a részecskeszűrős dízel autók rákfenéje ill. évi 15.000 km alatt mész vele.
Az a régi indok, hogy egy dízel autó rendkívül szervízigényes és könnyen meghibásodó már a múlté.
Az új környezetvédelmi előírások miatt a mai downsize benzines motorok kivétel nélkül tartalmazzák azokat az alkatrészeket amik régen a dízel autókat költségessé tették.
Turbó, kettőstömegű lendkerék (ezt általában a kuplungszekezettel és kinyomócsapággyal együtt cserélik),részecskeszűrő, magasnyomású üzemanyagszivattyú.
Az "örök életű vezérműláncokról nem is beszélve...ezeket általában 150-200 ezer között szintén cserélni kell a benzines autókban is.
A benzines előnyei szerintem:
- csendesebb utastér
- Kultúráltabb hang
- minimálisan olcsóbb vételár
A dízel előnyei:
- Nagyobb nyomaték
- Kisebb fogyasztás (kb 2 L/ 100 km)
- Rövidebb előzési idők
- Ritkább tankolás (nekem 900 km-ként és akkor még nem üres a tank)
Az elmúlt 10 évben nagyjából 200-300 db mindenféle autó fordult meg a kezem között.
Egy autókereskedésben is dolgoztam társtulajdonosként jópár évig és az ott szerzett tapasztalataimból mertem leírni a fentieket.
Mondjuk én megrögzött dízelpárti vagyok kizárólag kézi váltóval.
Az automata váltók kivétel nélkűl egy ipari hulladékok.
Egy közeli ismerősöm a négy tagú családjával egy vadi új garanciális A6-osban (12000 km volt benne) az automata váltó miatt kishíján meghalt.
Persze ha új autót vásárolsz ami garanciális akkor a fenti alkatrészek cseréje javítása nem téma mert nem lesz gond vele sokáig.
Nagyjából egy autó 180.000 - 250.000 km után válik igazi pénztemetővé pláne ha automata váltós.
Jelzem, hogy ez csak az én privát véleményem, természetesen olyan autót vásárolsz ami számodra megfelelő.
Üdvözlettel